تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۲۱۵۱۵
سرانجام با اعلام 5 نقطه سفید در مازندران از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا کشور، امکان برگزاری مراسمات مذهبی، نماز جماعت و نماز جمعه در این شهرها فراهم آمد و مسئولان مربوطه در استان در صدد فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرایی شدن این تصمیم هستند.
۰
plusresetminus
برگزاری نماز جمعه 19 اردیبهشت‌ماه در 5 شهر مازندران
به گزارش بلاغ، با شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته، بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری نماز جمعه در استان‌های کشور لغو شد.

در حالی که نمازگزاران تا پایان سال گذشته، طی سه هفته متوالی از حضور در نمازجمعه به دلیل ممنوعیت برگزاری هر گونه مراسمات تجمعی برای مقابله با شیوع کرونا محروم ماندند، طی سال جدید نیز این وضعیت تداوم پیدا کرد.

بر این اساس، در حالیکه برای هفتمین جمعه متوالی طی سال جاری نیز برگزای نماز در تمامی شهرهای مازندران، لغو شد، اما خوشبختانه طی روزهای جاری با اعلام وضعیت سفید در 4 شهر استان، امید شهروندان این شهرها برای برپایی و حضور در نماز جمعه این هفته قوت گرفت.

بنا بر اظهارات احمد حسین‌زادگان، وضعیت کرونایی در 4 شهر مازندران سفید اعلام شده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری مراسمات مذهبی، نماز جماعت و نماز جمعه در این شهرها ممکن شد.

با توجه به توصیه‌های موکدانه مسئولان امر، اعلام وضعیت سفید در این شهرها به معنای رفع کامل خطر و نادیده گرفتن رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی نیست و لذا رعایت مراقبت‌های فردی جزو ضروریات در برگزاری این مراسمات است.

حجت الاسلام محمد انتظاری در این باره طی گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: ستاد مرکزی مقابله با کرونا در کشور به ریاست رئیس جمهور، طی روزهای اخیر اعلام کرد چند نقطه در استان‌های کشور از جمله مازندران وضعیت سفید می‌باشد.

وی افزود: بر این اساس، وضعیت در شهرهای کلاردشت، محمود‌آباد، سوادکوه، میاندرود و یک بخش از سرخرود سفید اعلام شده است و این وضعیت سفید، به معنای کم خطر عنوان شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، این شهرها می‌توانند با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی، اقدام به برگزاری مراسمات مذهبی، نماز جماعت و نماز جمعه کنند.

انتظاری تصریح کرد: در حال حاضر، امام جمعه، مسئولان و تمام دست اندرکاران مربوطه، به دنبال اجرای این برنامه هستند تا ان‌شاءالله، نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه تصمیم برگزاری یا لغو نماز جمعه با ستاد ملی مقابله با کشور است؛ تاکید کرد: بر این اساس، ستاد اقامه نماز جمعه مازندران هیچ نامه‌ای مبنی بر برگزاری نماز جمعه برای هیچ یک از این 5 شهر صادر نکرده است و  تنها مجری این تصمیم در این 5 شهر است.

گفتنی است با توجه به اعلام شدن 5 نقطه سفید در مازندران، مسئولان مربوطه در صدد فراهم آوردن شرایط و مقدمات برای برگزاری نماز جمعه این هفته در این شهرها هستند و طبیعی است امکان لغو برگزاری نماز جمعه نیز در این شهرستان‌ها، همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴