BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> هزار واحد تولیدی با تلاش دستگاه قضایی سال گذشته احیا شد | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۲۱۴۱۲
رئیس‌قوه قضائیه گفت: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.
۰
plusresetminus
هزار واحد تولیدی با تلاش دستگاه قضایی سال گذشته احیا شد
به گزارش بلاغ به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قضائی با‌اشاره به احتمال آغاز موج دوم ویروس کرونا اظهار داشت: بسیج همه ظرفیت‌های کشور توسط مقام معظم رهبری، : اقناع افکار عمومی توسط رسانه‌ها و به میدان آمدن همه ظرفیت‌های دولت، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های انقلابی باعث مدیریت موفقیت‌آمیز این بیماری شد.
در اتاق خود را باز بگذارید
رئیسی با تاکید بر اهمیت ارتباط با مردم خطاب به مسئولان عالی دستگاه قضا گفت: گاهی ارتباط‌مان با مردم کم می‌شود. در مردم مسائلی نسبت به بعضی دادگاه‌ها، دادسراها و برخوردهای ما است ،در اتاق خود را باز بگذارید. آقایان اژه ای، مرتضوی، منتظری، بهرامی که در جایگاه نظارت هستند، خودشان مسئله را پیگیری و برخورد کنند.

پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست
وی در بخش دیگری از سخنانش با‌اشاره به نشست‌های هم اندیشی اخیر خود با اقشار مختلف از جمله کارگران و اصحاب تولید، توجه به نیروی کار در سال جهش تولید را مهم دانست و افزود: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.
رئیس‌دستگاه قضا از همکاران خود در دستگاه قضایی در سراسر کشور که سال گذشته با حمایت از تولید و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات و احیای هزار کارخانه، کارگاه و واحد تولیدی تلاش کردند تقدیر کرد و ارتباط آنها با کارآفرینان و کارگران را ضامن تحقق جهش تولید دانست.

لزوم به سامان رسیدن هرچه سریع‎تر پرونده‎های معوقه
رئیسی همچنین با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا برای رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه در سال گذشته، اظهار داشت: کاری که دادگستری‎های استان‎ها برای تعیین تکلیف سریع پرونده‎های کثیرالشاکی انجام دادند، بسیار با ارزش بوده و حجم مکاتبات مردمی با دستگاه قضایی را کاهش داده است.

وی با تأکید بر لزوم تداوم این روند در سال ۹۹ برای به سامان رسیدن هرچه سریع‎تر پرونده‎های معوقه، خاطرنشان کرد: به روزرسانی و اتمام کار این پرونده‎ها در همین روز‌های ابتدای سال امکانپذیر است، اما رسیدگی به این پرونده‎ها، نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.
در این نشست، با توجه به اهمیت تحولات بورس و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‎گذاری در این حوزه، مقرر شد مسائل مربوط به بورس در جلسه‎ آتی شورای عالی قوه قضائیه با حضور کارشناسان این حوزه و صاحب‎نظران اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

سازمان بازرسی و دیوان عدالت اجرای
 سند تحول آموزش و پرورش را پیگیری کنند
رئیس‌قوه قضائیه همچنین در نشست هم اندیشی با جامعه فرهنگیان و تجلیل از مقام معلم با تاکید بر عزم ملی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین، گفت: مسئله تعلیم و تربیت جزو حقوق عامه است و از این حق باید حتما صیانت و حراست شود.

رئیسی در این نشست، پس از ارتباط ویدئو کنفرانسی و تجلیل از مهناز گودرزی، معلم یک مدرسه کودکان استثنایی در بروجرد لرستان که در ایام کرونا و با توجه به عدم دسترسی دانش‌آموزانش به گوشی هوشمند برای تدریس و آموزش در منازل آنها حضور یافته است، گفت: مجاهدت معلمان در این دوران مثل مجاهدت بسیاری از پزشکان و پرستاران که سربازان میدان مبارزه با کرونا هستند و مسئولیت حفظ و صیانت از جان مردم را بر عهده‌دارند، نزد خداوند متعال محفوظ است.

 وی سنگ زیربنای چنین جامعه‌ای را معنویت، اخلاق، عقلانیت و عدالت دانست و افزود: اگر جامعه‌ای از این ویژگی‌ها برخوردار باشد، می‌تواند جامعه‌ای سالم شکل دهد و این جامعه سالم به دست معلمان و مربیان رقم خواهد خورد و کسانی تربیت می‌شوند که از سلامت برخوردارند.
رئیس‌قوه قضائیه اولین گام در کاهش آسیب‌های اجتماعی را توجه به مسئله تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: هرچه تعلیم و تربیت در جامعه ارتقاء پیدا کند، اندرزگاه‌ها خلوت‌تر خواهد شد و خلوت شدن اندرزگاه‌ها در گرو فعال شدن کلاس و مدرسه است.

رئیسی با تأکید بر لزوم اجرای سند تحولات بنیادین آموزش و پرورش اظهارداشت: اسناد بالادستی و سیاست‌های مصوب نظام باید در حوزه تعلیم و تربیت اجرایی شود و قوه قضائیه نیز به عنوان بخشی که نسبت به اجرای قوانین و حُسن جریان امور نظارت دارد از طریق سازمان بازرسی و دیوان عدالت حتما بخش‌هایی را که در حوزه نظارتی این قوه هست، پیگیری خواهد کرد.

رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان
وی با تشریح روند رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان که از سوی یکی از حاضران مطرح شده بود، گفت: این پرونده با حدود ۲۰ متهم در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام نسبت به این افراد صادر شد و از پرونده‌هایی بود که به صورت قاطع مورد رسیدگی قرار گرفت.بخشی از مبالغی که از این صندوق به یغما برده شده بود، با حکم دادگاه برگشت و بخش‌های دیگر هم با قدرت برگشت داده خواهد شد.

رئیس ‌قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی یا تجاری کردن آموزش و پرورش مسئله‌ای بود که در این نشست به عنوان یک آسیب از سوی دلسوزان مورد ‌اشاره قرار گرفت.

تجلیل از استاد قرائتی
گفتنی است، رئیس دستگاه قضا در این نشست از خدمات ۵۰ ساله‎ حجت‌الاسلام قرائتی در تعلیم و تفسیر قرآن مجید تجلیل کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴