تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۲۱۳۷
فرماندار فریدونکنار گفت: شیوه پرداخت یارانه نقدی در دولت قبل یک اقدام پوپولیستی بوده است.
۰
plusresetminus
شیوه پرداخت یارانه نقدی در دولت قبل عوام فریبی و پوپولیستی بود
به گزارش خبرنگار بلاغ، محمد حسین زاده لداری در با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اهداف پیشرو اظهار داشت: نگاهی به ضعف های عملکردی دولت دهم در اجرای هدفمندی یارانه ها نشان می دهد دولت دهم در مسیری نادرست حرکت کرده، چرا که مطابق ماده 7 قانون دولت مختار بود 50 درصد افزایش قیمت های حاملهای انرژی را صرف تولید نماید اما دولت وقت، نه تنها تمام درآمد حاصله را به صورت نقد به شهروندان واگذار کرد بلکه با استقراض از بانک مرکزی و جابجایی بودجه باعث تورم و افزایش نقدینگی در جامعه گردید.
وی تصریح کرد: با توجه به انحراف دولت قبل از هدفمندی یارانه ها، دولت تدبیر و امید قصد دارد با هدف گذاری درست در اجرای سیاست هدفمندی یارانه در بخش های تولیدی و سلامت، اشتغال و رفع بیکاری سرمایه گذاری نماید و آنها را مورد حمایت قرار دهد.
فرماندار فریدونکنار خاطر نشان کرد: شیوه پرداخت یارانه نقدی در دولت قبل یک اقدام پوپولیستی و به زیان کل کشور علی الخصوص بخش تولید بوده است و در بخش های تورمی، انرژی بر تولیدی ضربه محکمی بر پیکره تولید وارد کرد.
حسین زاده با اشاره به اینکه افزایش تورم، بیکاری و رکود اقتصادی میراث درست اجرا نشدن قانون هدفمندی بود که از دولت قبل به ارث مانده است، اذعان داشت: دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست گذاری درست سعی دارد با هدف گذاری صحیح و دستیابی به اهداف واقعی قانون هدفمندی یارانه ها تورم را به 25 درصد برساند چرا که با توجه به شیب کم فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش ملایم قیمت ها بر خلاف مرحله نخست هدفمندی می تواند موجب کاهش تورم گردد.
وی یادآور شد: خروج از مدار قانون مهمترین و اصلی ترین دلیلی بود که در نتیجه اجرای مرحله اول توسط دولت دهم، افزایش نقدینگی و رکود و کاهش ارزش پولی را به همراه آورد.
فرماندار فریدونکنار ادامه داد: چالش اصلی پرداخت نقدی یارانه به تمام مردم مانند تجویز مسکن قبل از درمان است در حالیکه باید با شناخت کافی از بیمار و تشخیص بیماری داروی مناسبی تجویز نمود که درمان اقتصاد بیمار در جامعه ایران رشد و بالندگی تولید است.
حسین زاده با بیان اینکه از آنجا که با وجود تمام کاستی ها و مشکلاتی که هم اکنون هدفمندی یارانه ها با آن روبه روست توقف یکباره پرداخت صحیح نمی باشد، گفت: باید با محدود نمودن پرداخت و یارانه بگیران با توجه به استقبال گسترده از سیاست نه به یارانه از جانب مردم عزیز ایران انحرافات گذشته را از بین برد.
وی افزود: با توجه به اینکه مسکن، خوراک، سلامت و بیمه 70 درصد هزینه مصرفی مردم و خانوارها را تشکیل می دهد کاهش هزینه آن کمک بسیاری به معیشت مردم می نماید.
حسین زاده در ادامه اظهار داشت: از آنجا که علت اصلی رکود در جامعه فعلی ما عدم توجه به تولید است لذا دولت تدبیر و امید تلاش دارد با توجه ویژه به عرصه تولید از محل هدفمندی واقعی یارانه فصل جدیدی را در این مناسبات تولیدی بازنماید.
مقام عالی دولت در شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه مطابق قانون باید از محل هدفمندی یارانه ها و افزایش حاملهای انرژی 50 درصد برای کمک به مردم، 30درصد به تولید و 20 درصد برای طرح های دولت اختصاص یابد تصریح کرد: به دلیل اشتباه در محاسبات نه تنها این امر واقع نگردید بلکه 100 درصد منابع بین مردم توزیع و کسری آن نیز از بودجه دولت تامین شد.
حسین زاده افزود: با هدف گذاری صحیح دولت تدبیر و امید تلاش می شود تا از محل انصراف از دریافت یارانه مباحث تولید، اشتغال، رفع بیکاری، کاهش تورم و ایجاد رونق در بنگاه های تولیدی سرمایه گذاری و تحرک لازم صورت پذیرد و شاهد بالندگی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخلی و بین المللی باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
شیخ حسن هم که داره همین راه ادامه میدی آقای فرماندار ..
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاظم
آقای فرماندار... دولت شما که اینجوری داره زندگی مردم رو نابود می کنه...
شماهم آره...؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
ی فریدونکناری
شما که دارین بدترش می کنین مستر فرماندار!!!
انصافا یک ماه حقوق نگیری ادامه میدی...؟؟؟
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴