تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۲۱۰۷۹
رئیس‌فدراسیون کشتی از انتخاب ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی براساس شیوه‌ای خبر داد.
۰
plusresetminus
انتخاب ترکیب تیم‌های ملی بر اساس شیوه جدید حسن یزدانی هم باید داخلی‌ها را ببرد تا ملی‌پوش شود!
به گزارش بلاغ، علیرضا دبیر دیروز در خانه کشتی شهید‌هادی فدراسیون کشتی میزبان نمایندگان رسانه‌های گروهی بود تا آخرین وضعیت کشتی ایران را تشریح کند. مهم‌ترین قسمت صحبت‌های رئیس‌فدراسیون کشتی مربوط به پروسه انتخابی تیم ملی بود. دبیر در این باره گفت: از ۲ ماه قبل از اینکه به فدراسیون بیایم چرخه انتخابی را با دوستان مطرح کردیم. از سوریان، کاوه و دیگران خواستیم بیایند نظرشان را بدهند اما با همه احترامی که برایشان قائلم تصمیم گیری در این‌باره را به انستیتو واگذار کردم. نباید آنقدر انتخابی را سفت بگیریم که نتوانیم آن را کاری کنیم که مدام مثل سال‌های قبل بند و تبصره به آن اضافه کنیم.
وی افزود: در این چرخه مشخص شده کسانی که مدال‌آور هستند از کجا وارد انتخابی شوند، کسانی که مدال یا سهمیه هم ندارند می‌دانند چکار باید انجام دهند. خود من در زمان کشتی‌گیری نه اینکه انتخابی نگیرم بلکه انتخابی را دور می‌زدم. می‌گفتم من در جام تختی کشتی می‌گیرم بعد می‌رفتم جام جهانی و بعد هم مسابقات جهانی. یا اینکه برخی‌ها انتخابی نمی‌گرفتند و نمی‌شد کار خاصی هم مقابلشان انجام داد. حسن یزدانی شهریور مسابقات جهانی بوده مگر می‌شود او را ۹ ماه رها کرد بعد بگوییم بیا کشتی بگیر. چرخه انتخابی باعث می‌شود ما کشتی‌گیران را تحت نظر داشته باشیم. در این چرخه هیچ کشتی‌گیری با یک برد ملی‌پوش نمی‌شود بلکه باید ۶ ماه در وضعیت مطلوب باشد.

رئیس‌فدراسیون کشتی ادامه داد: بحث طراحی انتخابی شروع شده هر چند خیلی‌ها می‌گویند نمی‌شود اما ما کارمان را انجام می‌دهیم. مگر در آمریکا و روسیه کشتی‌گیران با انتخابی به تیم ملی نمی‌رسند؟ به ‌کامران قاسمپور گفتم از خدایت باشد که در وزن حسن یزدانی هستی چرا که او را ببری می‌توانی قهرمان جهان شوی. حسن یزدانی هم باید حریفانش را در داخل ببرد و به جهانی برود. قانونی است که طراحی و اجرا خواهد شد. اینطور نیست که حسن یزدانی همین‌طوری ملی‌پوش شود. خود من را در قدیم مدام به مسابقات می‌فرستادند که ببازم اما من می‌بردم‌. هزینه اعزام‌های خارجی زیاد است اما لازمه انتخاب ملی‌پوشان خواهد بود. با ۳ مورد بی‌مدال، مدال دارد و بی‌سهمیه را در نظر گرفتیم تا هر کدام بدانند از کجا و به چه شکلی باید در چرخه انتخابی وارد شوند. با اینکه رئیس‌فدراسیون کشتی خودش کشتی‌گیر انتخاب کند کاملا مخالفم و اصلا اینطور نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر سرمربیان تیم‌های ملی درباره یک کشتی‌گیر به چرخه انتخابی توجه نکنند چه خواهد شد، گفت: می‌خواهیم روشی پیاده کنیم اگر کشتی‌گیری حقش خورده شد بتواند به مرجعی برود و شکایت کند. از غلام محمدی، طلایی، حیدری، رضایی و نورزاد و... می‌گویند حق ما را خوردند. به غیر از یکی دو کشتی‌گیر که همه چیز برایشان مهیا بود حق خیلی‌ها را خوردند.

مخالفت با برپایی اردوهای بلندمدت
دبیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان داشت: اصلا به اردوی دراز مدت اعتقادی ندارم. خود حمید سوریان اگر همیشه در اردوها نبود به خدا باشگاه بابک هیچ وقت بسته نمی‌شد. خود من وقتی کشتی می‌گرفتم به باشگاه‌های مختلف که می‌رفتم خیلی‌ها برای کشتی می‌آمدند و انگیزه می‌گرفتند. وقتی المپیک ۱۵ ماه تاخیر افتاده الان برای برگزاری اردو یا انتخابی در چنین شرایطی زود است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اردوها گفت: تیم ملی کشتی فرنگی فقط در رده بزرگسالان روزی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه غذا خوردنشان است. حالا آب و برق و گاز و هزینه‌های سایر رده‌ها هم حساب کنید. بودجه فدراسیون کلا ۱۲ میلیارد از طرف وزارت بوده که هنوز ۳ میلیارد آن را نگرفتیم، دو میلیارد هم بودجه از طرف کمیته المپیک است و از آن طرف هم ۵۸ میلیارد تومان بدهی داریم. خب در این شرایط باید چکار کنم‌. خود من کشتی‌گیر بوده ام و می‌دانم اردوی دراز مدت برای کشتی سم است. اینطور نیست که اردو مثل هتل باشد، کشتی‌گیر زجر و سختی می‌کشد. به شخصه معتقدم اردوی دراز مدت خوب نیست و البته این نظر شخصی من است و باید بدانم سرمربیان تیم‌های ملی نظرشان چیست.

باید طرح و برنامه داشت
وی درباره برنامه فدراسیون کشتی برای حضور اعضای ایرانی در کمیسیون‌های اتحادیه‌های جهانی گفت: هر کجا که در کمیسیون‌های اتحادیه نفر داشته ایم ارتباطی بوده و فقط عضویت در هیئت‌رئیسه اتحادیه بر اساس انتخابات است. سوریان نماینده ما در اتحادیه جهانی است. مثل قبل هم پول نداریم خرج کنیم. قبلا دلار ۳ هزار تومان بوده الان ۵ تا ۶ برابر شده است.
دبیر با اشاره به تعویق المپیک گفت: یکسری برای اینکه بار روی دوش فدراسیون را بیشتر کنند مدام می‌گویند تعویق المپیک به نفع کشتی ایران شد چون کریمی و یزدانی آسیب دیده بودند. خب علیرضا کریمی پایش خوب شود باید با محمدیان کشتی بگیرد یا یزدانی پایش اینطور شده خب تیلور هم آسیب دید.
دبیر افزود: فدراسیون کشتی از ۵۰ سال قبل حتی یک برگ سند و یا طرح نداشته که قرار است مثلا ۴ سال دیگر به کجا برسیم. آمریکا وقتی به سکوی جهانی نرسید طرح توسعه کشتی را به دانشگاه برد و دقیقا به جایی رسید که در یکسال قهرمان هر ۳ رده جهان شد. ما هم باید طرح داشته باشیم. نزدیک ۲۰ نفر آدم کارشناس را جمع کردیم تا برنامه‌هایشان را بدهند و با بچه‌های دانشگاه شریف قرارداد بستیم که تا ۲۰۲۸ هر سال در چه مسیری هستیم و به کجا می‌رسیم تا وقتی من فردا رفتم نفر بعدی بداند در کجای کار هستیم و هدف چیست.

در مباحث فنی دخالت نمی‌کنم
وی با بیان اینکه در مباحث فنی تیم ملی دخالت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: همیشه موردی تصمیم گرفتیم چکار کنیم و همیشه با آزمون و خطا بوده است. نمی‌گویم از دوستان بیشتر می‌فهمم اما بالاخره من هم بحث‌های فنی را می‌دانم اما معتقدم باید کار پشتیبانی را انجام دهم و سرمربیان درباره بحث‌های فنی جواب دهند.

دبیر در پایان تصریح کرد: فدراسیون کشتی خانه همه قهرمانان کشتی است و در به روی همه باز است. زمانی که من آمدم گفتم بعد از ۱۵ سال برگشتم. هیچ کس محض رضای خدا یک بار هم از ما دعوت نکرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴