کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله توکل:

همراهی با دغدغه‌های مردم و تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات آنان، از خصوصیات روحانیت شیعه است

12 ارديبهشت 1399 ساعت 23:52

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همراهی بی‌رقفه روحانیت شیعه با مشکلات و دغدغه‌های مردم، ضمن تجلیل از امام جمعه اسبق رامسر، درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت.


به گزارش بلاغ، آیت الله سیدرحیم توکل بمناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج محمدتقی نحوی،‌امام حمعه اسبق رامسر و موسس حوزه علمیه المهدی(عج)، طی اطلاعیه‌ای از خدمات این روحانی برجسته تجلیل کرد. متن این اطلاعیع بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
باردیگر راست‌قامتی از تبار فقه و اجتهاد و وارسته‌ای از جنس تقوا و ورع، سر به تیره تراب کشید و جامعه را از فیض وجود خویش محروم ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدتقی نحوی ، عالم وارسته ‌ای که سال‌ها در سنگر نماز جمعه، گره‌گشای مردم بود و با تاسیس مدرسه علمیه المهدی (عج)، صدها جوان مخلص را از دریای جوشان مکتب اهل بیت (ع) بهره‌مند ساخت و در تربیت طلاب و روحانیون از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نبود، از نخستین سال‌های آغاز نهضت خمینی کبیر به این نهضت پیوست؛ چراکه خود خوشه‌چین مکتب فقهی بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

زندگی با مردم و همراهی با دغدغه‌های آنان و تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات جامعه، از خصوصیات روحانیت شیعه است و فقید سعید نحوی از نمونه‌های بارز روحانیت مردمی و ساده‌زیست با زندگی طلبگی بود.

با تاثر و اندوه از ارتحال این عالم وارسته وسلیم النفس و با آرزوی غفران الهی ازدرگاه حضرت احدیت برای آن عالم ربانی، این ثلمه را  به بیت شریف و بازماندگان  آن مرحوم  تعزیت عرض نموده، علو درجات آن فقید سعید و پاداش بی‌شمار الهی را برای خانواده و بستگان و ارادتمندان شان  از خداوند متعال خواستارم.
7رمضان‌المبارک1441 برابر با 12 اردیبهشت 1399
سیدرحیم توکل
نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری
 


کد مطلب: 420916

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/420916/همراهی-دغدغه-های-مردم-تلاش-بی-وقفه-رفع-مشکلات-آنان-خصوصیات-روحانیت-شیعه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com