تاریخ انتشارجمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۲۰۹۱۶
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همراهی بی‌رقفه روحانیت شیعه با مشکلات و دغدغه‌های مردم، ضمن تجلیل از امام جمعه اسبق رامسر، درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت.
۰
plusresetminus
همراهی با دغدغه‌های مردم و تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات آنان، از خصوصیات روحانیت شیعه است
به گزارش بلاغ، آیت الله سیدرحیم توکل بمناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج محمدتقی نحوی،‌امام حمعه اسبق رامسر و موسس حوزه علمیه المهدی(عج)، طی اطلاعیه‌ای از خدمات این روحانی برجسته تجلیل کرد. متن این اطلاعیع بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
باردیگر راست‌قامتی از تبار فقه و اجتهاد و وارسته‌ای از جنس تقوا و ورع، سر به تیره تراب کشید و جامعه را از فیض وجود خویش محروم ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدتقی نحوی ، عالم وارسته ‌ای که سال‌ها در سنگر نماز جمعه، گره‌گشای مردم بود و با تاسیس مدرسه علمیه المهدی (عج)، صدها جوان مخلص را از دریای جوشان مکتب اهل بیت (ع) بهره‌مند ساخت و در تربیت طلاب و روحانیون از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نبود، از نخستین سال‌های آغاز نهضت خمینی کبیر به این نهضت پیوست؛ چراکه خود خوشه‌چین مکتب فقهی بنیانگذار جمهوری اسلامی بود.

زندگی با مردم و همراهی با دغدغه‌های آنان و تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات جامعه، از خصوصیات روحانیت شیعه است و فقید سعید نحوی از نمونه‌های بارز روحانیت مردمی و ساده‌زیست با زندگی طلبگی بود.

با تاثر و اندوه از ارتحال این عالم وارسته وسلیم النفس و با آرزوی غفران الهی ازدرگاه حضرت احدیت برای آن عالم ربانی، این ثلمه را  به بیت شریف و بازماندگان  آن مرحوم  تعزیت عرض نموده، علو درجات آن فقید سعید و پاداش بی‌شمار الهی را برای خانواده و بستگان و ارادتمندان شان  از خداوند متعال خواستارم.
7رمضان‌المبارک1441 برابر با 12 اردیبهشت 1399
سیدرحیم توکل
نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴