تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۴۲۰۵۲۹
مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: مجموعه کادر پزشکی به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا حماسه بزرگی را خلق کرد و بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم این مسیر کرد.
۰
plusresetminus
سردار فتحیان: جامعه پزشکی در مقابله با کرونا بیش از ۱۰۰شهید مدافع سلامت تقدیم کرد
به گزارش بلاغ، سردار نصراله فتحیان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، اظهارداشت: سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای جهادی هر یک نقشی کم نظیر را در مقابله با این بیماری بسیار خطرناک ایفا کردند.

کمک 500 میلیاردی مردم خیّر به بیمارستان‌ها
فتحیان افزود: طبق گزارشی که به من ارائه شد، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مردم خیر در این شرایط اقتصادی برای کمک به بیمارستان‌ها، از تهیه مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا خرید تجهیزات مورد نیاز و... اختصاص یافت که روحیه ملت ایران را نشان می‌دهد که ستودنی است.

۲۷هزار تخت نقاهتگاهی با بیش از ۵۰۰۰پرستار و مددکار داوطلب
وی ادامه داد: نگرانی که متخصصان ما داشتند این بود که اگر بیماری یک پیک مجدد داشته باشد، دچار کمبود در فضای بیمارستان‌ها نشویم که در این راستا یکی از اقدامات بزرگ که نیروهای مسلح و سازمان‌های مردم نهاد انجام دادند این بود که فضاهای پسابیمارستانی به عنوان نقاهتگاه را طراحی کردند. به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار تخت نقاهتگاهی در بیش از ۳۰۰ مکان با اقدامات لجستیکی، خدماتی و دارو و درمانی خوب در اختیار نظام سلامت قرار گرفت و همچنین بیش از سه هزار نیروی داوطلب پرستار و بیش از دو هزار نیروی مددکار اجتماعی به صورت داوطلبانه در این نقاهتگاه‌ها قرار گرفتند که این فضاها را برای کمک به مردم آماده کردند که از آنها تشکر می‌کنیم.

کار بزرگ کادر پزشکی و پرستاران
مدیر هماهنگی بین دستگاهی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: از طرفی مجموعه کادر پزشکی به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا بودند که بیش از ۱۵ هزار کادر پزشکی در کشور و ۱۰۰ هزار کادر پرستاری کار بزرگی را انجام دادند. یکبار دیگر جامعه پزشکی در مقابل ملت ایران رو سفید شد، با همه ظرفیت و توان تخصصی خود در خدمت بیماران بود و حماسه بزرگی را خلق کرد و بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم این مسیر کرد برای نجات و سلامتی ملت ایران. جامعه پزشکی یکبار دیگر بعد از دفاع مقدس قد علم کرد، بر افراشته شد و خوب آزمایش داد و در این مسیر سخت و دشوار بیش از ۱۰۰ نفر از کادر پزشکی، پرستاری و بهداشتی ما برای دفاع از سلامت مردم‌مان جان‌شان را تقدیم کردند.

اپیدمی کرونا در پادگان‌ها نداریم
فتحیان در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت پادگان‌ها و زندان‌ها از نظر ابتلا به کرونا، گفت: خوشبختانه در مجموعه نیروهای مسلح طرحی را با نام طرح امام رضا(ع) داشتیم که طرح توسعه بهداشت و سلامتی در مجموعه نیروهای مسلح بود. بر همین اساس همواره پادگان‌ها از ابعاد مختلف بهداشت محیط، بهداشت فردی و بهداشت روانی مورد پایش قرار می‌گیرند. در مقابله با این بیماری هم نیروهای مسلح به خوبی عمل کردند و با اپیدمی گسترده‌ای در پادگان‌ها مواجه نشدیم. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پادگان‌ها انجام می‌شود و ناظرین بهداشت از مجموعه نیروهای مسلح مرتبا بر پادگان‌ها نظارت دارند و تاکنون گزارش اپیدمی را در پادگان‌ها نداشتیم.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴