تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۲۰۳۸۶
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی گفت: کل حجم مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران سالانه چهار میلیارد دلار است.
۰
plusresetminus
یک مسئول: ۹۵ درصد لوازم آرایشی قاچاق تقلبی است
به گزارش بلاغ، موسی احمدزاده درباره وضعیت بازار لوازم آرایشی و بهداشتی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰ میلیون یورو محصولات آرایشی و بهداشتی به کشور وارد شد، اما در سال ۱۳۹۷ افزایش نرخ ارز باعث کاهش واردات این محصولات به ۱۱۲ میلیون یورو شد.

وی با‌ اشاره به ممنوعیت واردات بیش از ۸۰ درصد کالاهای این بخش در سال گذشته، گفت: رقم دقیق واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال گذشته هنوز مشخص نیست، اما احتمالا رقم ناچیزی بوده، این در حالی است که در سطح عرضه اثری از کاهش محصولات خارجی نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: کل حجم واردات قانونی و قاچاق و تولید محصولات آرایشی، یعنی کل مصرف این محصولات در ایران سالانه معادل چهار میلیارد دلار است و ایران دومین مصرف‌کننده محصولات آرایشی در خاورمیانه و در برخی محصولات اولین مصرف‌کننده است.

احمدزاده، بروکراسی‌های اداری را یکی از موانع جهش تولید لوازم آرایشی و بهداشتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر عده‌ای از واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌هایی که تاکنون تشکیل شده، یک برند مشترک ایجاد کرده‌اند. در صورت رفع موانع تولید این واحد تولیدی می‌تواند ظرف مدت شش ماه نیاز خاورمیانه به محصولات آرایشی را برطرف کند.

 همچنین حمید مقیمی؛ رئیس‌هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات در گفت‌و‌گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واردات لوازم آرایشی و بهداشتی مدت زمان زیادی است که ممنوع شده است. عدم اجازه واردات منجر به افزایش قاچاق در کشور شده و بسیاری از لوازم آرایشی که در بازار موجود است، به صورت قاچاق وارد شده و بی‌کیفیت هستند.

وی افزود: کالا‌هایی که به طور رسمی وارد کشور می‌شوند، توسط سازمان غذا و دارو آزمایش شده و سپس در اختیار عموم قرار می‌گیرند اما هم اکنون بسیاری از کالاها که از گذشته باید وارد کشور می‌شد، در گمرکات دپو شده و اجازه ورود آن‌ها به کشور صادر نمی‌شود. دلیل عدم ترخیص این کالاها هم قرار گرفتن لوازم آرایشی در سیستم اقلام لوکس است.

رئیس ‌هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی و عطریات گفت: ۹۵ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند تقلبی و بی‌کیفیت هستند.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴