کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردشیر زاهدی: به سردار سلیمانی افتخار می‌کنم آمریکا و شرکایش دربرابر ایران به زانو درآمدند

9 ارديبهشت 1399 ساعت 0:27

وزیر امور خارجه دوران پهلوی گفت: من به او [سردار قاسم سلیمانی] افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.


به گزارش بلاغ، اردشیر زاهدی، وزیر امورخارجه دوران پهلوی و داماد شاه مخلوع در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی اظهارات قابل تأملی بیان کرد. هرچند که مجری این شبکه چند بار سعی کرد حرف‌های خودش را در دهان وی بگذارد اما در این کار موفق نبود.

زاهدی در پاسخ به این سؤال که آیا حمایت شما از آقای سلیمانی به این معنا نیست که شما به سمت حمایت جمهوری اسلامی کشیده شده‌اید؟ گفت: بگذارید هرکسی هرچیزی دلش می‌خواهد بگوید این سربازان و افسران و به بالا [فرماندهان] به قرآن و مملکتشان قسم خوردند و برای مملکتشان مقابل اسرائیل جنگیدند و از مملکتشان دفاع کردند.

وی افزود: من به او[ سردار قاسم سلیمانی] افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.
وزیر امورخارجه دوران پهلوی اظهار داشت: آمریکا و شرکایش مانند اسرائیل و سعودی در برابر ایران به زانو درآمدند. آنها خلاف قانون سازمان ملل که خودشان در آن حضور دارند و در آنجا رای دادند عمل می‌کنند.

زاهدی خاطرنشان کرد: ما (در رژیم پهلوی) چندین میلیارد پول برای خرید طیاره(هواپیما) و... دادیم اما امروز ایران خودش هواپیما و زیردریایی می‌سازد، من به آنها افتخار می‌کنم.

وی در ادامه گفت: من صریح بگویم آینده ایران برای جوانان ایران است. من به این جوان‌ها سر تعظیم فرود می‌آورم، من به آنها حسادت نمی‌کنم چرا که بیشتر از من می‌فهمند و مناسبات زندگی امروزی را هم رعایت می‌کنند حتی در مساجد ما هم امروزه کامپیوتر است.

وزیر امورخارجه دوران پهلوی افزود: من نمی‌خواهم کسی از خارج برای ما تصمیم بگیرد...ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به‌نظرم آنها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند.

زاهدی اظهار داشت: من به قدرت ارتش ایران که برای مملکت خودش قسم خورده افتخار می‌کنم، به همین دلیل با یک ژنرالش بد بودند، با آن برخلاف قوانین بین‌المللی چه کردند؟ بعد به سایرین می‌گویند شما  ‌تروریست هستید  ‌تروریست کسانی هستند که برخلاف قوانین ‌ترور می‌کنند و بعد می‌گویند افتخار می‌کنیم که ‌ترور کردیم.

وی خاطرنشان کرد: 60 میلیون از جمعیت امروز ایرانی سواد دارند و 40 میلیون آنها مدرسه و دانشگاه رفته و یا دکتر و مهندس هستند، 20 میلیون از این جمعیت خانم‌ها هستند و این سرمایه‌ای است که بسیاری از کشورها آن را ندارند.من به منابع انسانی ایران افتخار می‌کنم.

وزیر خارجه دوران پهلوی در ادامه گفت: آینده ایران در اختیار کسانی است که اراده دارند و می‌توانند خودشان دولت را بیاورند و ببرند و ما در خارج چنین حقی را نداریم. غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند... ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد.


کد مطلب: 420372

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/420372/اردشیر-زاهدی-سردار-سلیمانی-افتخار-می-کنم-آمریکا-شرکایش-دربرابر-ایران-زانو-درآمدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com