تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۱۹۶۲۲
برای نخستین بار در کشور یک واحد تولیدی در قالب یک مجموعه جوان و متخصص در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک شد.
۱
plusresetminus
ساخت دستگاه تولید ماسک در مازندران/ کمک 3.5 ميلياردی واحدهای توليدی برای مهار کرونا
به گزارش بلاغ، برای نخستین بار در کشور یک واحد تولیدی در قالب یک مجموعه جوان و متخصص در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک شد.

 واحد تولیدی آمارد ماشین طبرستان در زمینی به مساحت ۱۶۰۰مترمربع در شهرک صنعتی جمشیدآباد آمل، با بکارگیری ۱۵نفر از متخصصان جوان و در کمتر از ۱۰روز موفق به ساخت دستگاه تولید ماسک در كشور شد.

فضلی مدیرعامل شرکت سازنده دستگاه تولید ماسک با اشاره به اینکه شرکت آمارد ماشین طبرستان در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات دستمال کاغذی و بسته بندی فعالیت داشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز آحاد مردم و بخش درمان به ماسک بعنوان اولین تولیدکننده در كشور، طراحی دستگاه تولید ماسک در دستور کار قرار گرفت اظهار داشت: با توجه به اينكه این دستگاه در داخل کشور وجود نداشت و یک کالای وارداتی محسوب می شد تصمیم گرفتیم نسبت به بومی سازی آن اقدام کنیم.

وی بیان داشت: این دستگاه به طول ۵متر و عرض ۱متر و ارتفاع ۲متر طراحی و ساخته شده و در یک شیفت کاری ۸ساعته قادر به تولید 48000عدد ماسك می باشد.

مدیرعامل شرکت آمارد ماشین طبرستان افزود: این دستگاه قادر است با تعویض غلطک و نوع پارچه مصرفی، انواع ماسک مورد نیاز کشور از جمله ماسک فیلتردار را تولید کند.

فضلی با اشاره به اینکه از اول اسفند ۹۸پس از طراحی این دستگاه تاکنون 17دستگاه تولید ماسک در این واحد صنعتی ساخته شده است خاطرنشان کرد: با توجه به سفارشات خارجی، تاکنون این واحد توليدي به کشورهاي ارمنستان، پاکستان و ترکیه صادرات داشته است.

معاون برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز در حاشیه بازدید از واحد تولیدی آمارد ماشین طبرستان گفت: بعد از شیوع کرونا و افزایش متقاضی برای ماسک بهداشتی، یک کار جهادی در این واحد تولیدی نسبت به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسك انجام شده است.

دارایی افزود: اعتماد به جوانان و متخصصان داخلی می‌تواند گره‌گشای برطرف شدن موانع و مشکلات باشد.

وی تأكيد كرد: این واحد تولیدی که پیش از این در زمینه تولید تجهیزات و ساخت ماشین آلات دستمال کاغذی فعالیت می کرد بعد از شیوع این ویروس، با همت کارشناسان و مهندسان جوان توانست اقدام به ایجاد خط تولید ماشین آلات تولید ماسک در کمترین زمان ممکن شود.

 کمک ميلياردی واحدهای توليدی مازندران برای مهار کرونا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی و غیرنقدی به بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانهای استان کمک کردند.

سید مصطفی موسوی با اشاره به اينكه از روزهای سخت شیوع کرونا، واحد های تولیدی در كنار بخش درمان بودند اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی که نیاز به تولیدشان در بخش بهداشت و درمان وجود داشت فعالیت واحد را چند برابر کردند تا با تولیدات محلولهای ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش بتوانند نیازهای جامعه را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تصريح كرد: در اولین گام نیازسنجی جامعه و ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی، واحدهايی که امکان تولید تجهیزات پزشکی، محلول ضدعفونی و شوينده و ماسك را داشتند شناسایی و با همآهنگی دستگاه‌های اجرایی، بستر برای تولید این محصولات و تغییر خط تولید فراهم شد و این واحدها توانستند در کمترین زمان، این تغییرات را اعمال و واحدهای صنعتی خود را برای تأمین بخشی از نیازهای جامعه، فعال کنند.

موسوی ادامه داد: واحدهای تولیدی در کنار تغییر خط تولید و تولید محصولات مورد نیاز جامعه، به کمک بخش درمان در بیمارستانهای استان شتافتند و در مجموع سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی، به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های استان کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی نیز همانند گروه‌های جهادی برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، با حضور خود در عرصه مقابله با ویروس کرونا به صحنه آمدند تا بار دیگر به روحیه جهادی و فرهنگ والای ایرانی-بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴