تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۴۱۹۵۷
شهردار ساری با بیان احداث کارخانه زباله سوز از دولت تدبیر و امید تشکر و قدردانی کرد و گفت : به محض تشکیل دولت تدبیر و امید مبلغ به حساب شهرداری واریز شد.
۰
plusresetminus
بلاغ-مهدی عبوری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه هیچ مرکز استانی با پول مردم شهر خودش ساخته نشده است ، گفت :با توجه ویژه استاندار مازندران امروز شاهد افزایش اعتبارات برای مرکز استان هستیم .
شهردار ساری به مصوبات دولت قبلی اشاره کرد وافزود : شورا ،شهرداری و فرمانداری ساری طرحی را آماده کردند که در سفر دولت 1 پروژه به سرانجام برسد و این منوط به پیگیری شخص استاندار است .
عبوری با تاکید بر وفاق و همدلی مسئولان شهرستان ساری و استانی ، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد اتمام پروژه های عمرانی هستیم به دلیل همین وفاق وهمدلی است که در سایه راهنمایی های ارزشمند نماینده ولی فقیه به آن دست پیدا کرده ایم .
وی با بیان اینکه ساری از معضل زباله رنج می برد ،تاکید کرد  : هیچ شهری در کشور 260 کیلومتر زباله خود را به دوش نمی کشد و این ظلم بزرگی است که به مردم ساری می شود.
شهردار ساری ادامه داد : سالها میلیونها تومان عوارضی که از مردم دریافت و باید صرف ساخت پروژه های عمرانی ، خدماتی و فرهنگی شودبابت کرایه و حمل به هدر می رود .
عبوری به ساخت کارخانه زباله سوز در مرکز استان اشاره کرد وگفت : این طرح با همت اعضای شورا آغاز و با بهترین فناورزی روز دنیا در حال احداث است و  اگر عزم و مدیریت جهادی نبود این مهم تحقق پیدا نمی کرد .
شهردارساری بابیان اینکه در گذشته همیشه ساری از پایین ترین تکنولوژی برخوردار بود، اعلام کرد: امروز همزمان تهران به عنوان پایتخت و ساری به عنوان مرکز استان در حال احداث یک کارخانه زباله سوز هستند.
عبوری هزینه احداث کارخانه زباله سوز را 100 میلیارد تومان عنوان کرد وافزود : تمام این 100 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد و دیگر قرار نیست مردم هزینه آن را بدهند.
 وی ادامه داد : با ساخت نیروگاه زباله سوز در هرساعت قریب 5 مگاوات برق تولید و در مدار شرکت توزیع قرار می گیرد.
شهردارساری با تاکید بر عدم آلایندگی نیروگاه زباله سوز، بیان داشت : خاکستر حاصل از زباله نیز تبدیل به محصولات بتنی می شود و بیش از 70 درصد تجهیزات ساخته و تا تیرماه امسال وارد گمرک بندر عباس می شود.
وی در ادامه از دولت تدبیر و امید تشکر و قدردانی کرد و گفت : به محض تشکیل دولت تدبیر و امید مبلغ به حساب شهرداری واریز شد.
شهردارساری با اشاره به اینکه در سال 1354 کمربندی شمالی کلنگ زنی شد ، بیان داشت : کدام کمربندی در کشور سراغ داریم که احداث آن 38 سال طول بکشد و  در استان مازندران شهرهایی وجود دارد که کمربندی های آن پس از 4 سال به بهره برداری رسیده است و آیا این مظلومیت ساری را نشان نمی دهد.
وی خاطرنشان کرد : با همکاری مسئولان در یکسال قبل معادل 38 سال کمربندی شمالی پیشرفت فیزیکی داشته است .
شهردارساری همچنین به ساخت میانگذر شمالی اشاره کرد وگفت : این پروژه 32 سال قبل به عنوان طرح ملی مصوب شده و شرق و غرب ساری را به هم وصل می کند.
عبوری اهمیت این پروژه را همچون اتوبان امام علی (ع) در تهران دانست وتاکید کرد : این میانگذر ترافیک کمربندی و امیر مازندرانی را به حداقل می رساند.
وی به ساخت پل ذغال چال اشاره کرد وگفت : ساخت این پل بنابر مصوبه دولت به عهده وزارت نفت گذاشته شد که متاسفانه مردم ساری هزینه ساخت آن را متقبل شدند و تنها 3 میلیارد تومان آن را شرکت نفت داده است.
شهردار ساری همچنین از افتتاح پل داراب در هفته دولت خبرداد و  با بیان اینکه قریب به 10 میلیارد تومان اعضا شورا برای ساخت شهربازی پیش بینی کردند، تاکید کرد : کار اجرایی آن شروع و امید است در سال 93 به بهربرداری برسد.
وی به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد وافزود : اگر می خواهیم اقتصاد پویا و فرهنگ سالم  داشته باشیم باید گردشگری را درمازندران و ساری رونق دهیم.
شهردار ساری ادامه داد : احیای رودخانه تجن اولین گام شهرداری و اعضای شورای شهر در تحقق شعار امسال بوده است.
عبوری با بیان اینکه در طول 34 سال گذشته تنها 10 پارک در ساری احداث شده است ، گفت : با همت و تلاش اعضا ء شورای شهر طی 14 ماه اخیر 10 پارک به بهره برداری رسیده است  و اینها شعار و حرف نیست بلکه گزارش عملیاتی می باشد.
وی به احداث پارک شهید نوبخت اشاره کرد و افزود: این پارک بامساحت 1200 هکتار در حال احداث می باشد و با افتتاح آن سرانه فضای سبز شهر ساری افزایش پیدا می کند.
شهردارساری با بیان اینکه از سال 58 تا 91_92 مجموع اعتبارات ملی جذب شده 20 میلیارد تومان بوده است ، گفت: تنها در سال 92 توانستیم 50 میلیارد تومان اعتبارات ملی جذب کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴