رئیس اداره اوقاف ساری خبر داد

احیای یک موقوفه در ساری پس از 50 سال

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۱۹۱۲۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از احیای موقوفه محمدتقی صحاف در خیابان امیرمازندرانی ساری به ارزش 15 میلیارد ریال پس از 50 سال خبر داد.
۰
plusresetminus
احیای یک موقوفه در ساری پس از 50 سال
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام علی سلطانی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه وقف باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: وقف و احیای موقوفات از برکات پیروزی انقلاب اسلامی بوده که سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه شده است.

وی بر لزوم احیای موقوفات در این شهرستان تأکید کرد و افزود: می‌توان با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری تصریح کرد: احیاء و بهره‌گیری کاربردی موقوفات افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد و مسئولان می‌توانند با یک برنامه‌ریزی صحیح و رویکرد اصولی در جهت‌دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

این مسئول از احیای یک موقوفه بعد از حدود 50 سال در شهرستان ساری خبر داد و گفت: در قبل از انقلاب اسلامی با توافق بین اوقاف و یک نهاد دولتی، زمینی از سوی اوقاف در اختیار این دستگاه دولتی قرار گرفت که قرار شد 30 واحد مسکونی در این زمین در خیابان امیرمازندرانی ساری ساخته شود و سه واحد به عنوان سهم موقوفه تحویل اوقاف شود.

سلطانی تصریح کرد: طی این سال‌ها وضعیت این موقوفه مشخص نبود و توانستیم بعد از تهیه مدارک و مستندات از طریق دادگاه بدوی و تجدیدنظر رای به له موقوفه صادر شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری ارزش این سه واحد مسکونی موقوفه محمدتقی صحاف را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 120 میلیون تومان اجرت اجاره بهای این موقوفه طی سال‌های گذشته دریافت شد.

سلطانی در بخش دیگری از اهدا سبد کالا به 30 خانم‌ سرپرست خانوار در شهرستان ساری خبر داد و گفت: ارزش هر بسته سبد کالا 400 هزار تومان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴