تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۱۸۹۸
عباس عراقچی، انتشار فایل صوتی سخنانش که در آن گفته شده آمریکا غنی‌سازی را به عنوان حق ایران نپذیرفته، ناقص و تحریف شده خواند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ، عضو تیم مذاکره کننده اتمی ایران می‌گوید یک فایل صوتی‌ که از وی در سایت‌ها منتشر شده و حاکی از تاکیدش بر به رسمیت شناخته نشدن حق غنی‌سازی ایران از سوی ۱+۵ است، ناقص و تحریف شده است. وی‌ می‌گوید توافقنامه ژنو حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته است.
 
به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، عباس عراقچی روز چهارشنبه، ۲۷ فروردین‌ماه با اشاره به این فایل صوتی، گفت: «پخش ناقص و تحریف شده این سخنان در یک جلسه خصوصی تعجب‌آور است و نگرانم که این طور بازی با منافع ملی تا کجا می‌خواهد پیش برود؟»
 
وی افزود همان طور که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نامه به رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرده‌اند، "توافق ژنو صراحتا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی‌سازی در ایران، حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است."
 
عباس عراقچی روز چهارشنبه می‌گوید که این بخش از سخنانش تحریف شده و از رسانه‌ها خواسته است در شرایطی که مذاکرات به مراحل حساس و پیچیده کنونی رسیده، از اظهارات و ادعاهای بی‌‌پایه و اساسی که مغایر با منافع ملی و در راستای اهداف بیگانگان و دشمنان ایران اسلامی است،‌ خودداری کنند.
 
وی همچنین به رسانه‌ها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته‌ای ملت ایران را قربانی اهداف کوتاه مدت سیاسی نکنند.
 
به گزارش دویچه وله(DW)، معاون وزیر خارجه در این فایل صوتی، که به شکل گسترده‌ای در سایت‌های اینترنتی منتقدان توافق هسته‌ای ژنو منتشر شده، ظاهرا می‌گوید که آمریکایی‌ها از اول گفته‌اند که غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران را می‌پذیرند "اما نه به عنوان حق".
 
عراقچی در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره نامه‌ حسن روحانی به رهبر جمهوری اسلامی پس از امضای توافق‌نامه ژنو گفت: «اگر آقای رئیس جمهور توی نامه‌اش نوشته حق ما را به رسمیت شناخته‌اند، ایشان اشتباه کرده‌اند.»
 
به نظر می‌رسد که این فایل صوتی مربوط به سفر بهمن ماه عراقچی به شهر قم و سخنرانی وی در جمع طلاب باشد.
 
106
 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴