تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۱۸۸۰
نماینده مردم ساری و میاندرود طی نامه ای به رئیس رسانه ملی پخش سریال پایتخت 3 را موجبات نگرانی و بغض جوانان و نخبگان مازندران نسبت به رسانه ملی دانست.
۰
plusresetminus
پایتخت 3 موجبات نگرانی و بغض جوانان و نخبگان مازندران نسبت به رسانه ملی شد / تصویر نامه
به گزارش بلاغ، سید رمضان شجاعی کیاسری در این نامه پیام های اخلاقی مناسب، توجه به محیط زیست و محیط بانان و پرداختن به کشتی مازندران بعنوان پایتخت این رشته ورزشی را از نقاط قوت این سریال خوانده است.
وی همچنین از عدم توانمندی کارگردان در قوت بخشیدن به هنر طنز اشاره کرد و از به استهزاء گرفته شدن گویش مازندرانی در سریال پایتخت 3 گلایه کرد و تأکید نمود که این سریال موجبات نگرانی و بغض جوانان و نخبگان مازندران نسبت به رسانه ملی را فراهم ساخته است.
 
متن نامه سید رمضان شجاعی به رئیس سازمان صدا و سیما به شرح زیر است:
جناب آقای مهندس ضرغامی
رئیس محترم سازمان صدا و سیما
 
سلام علیکم
احتراماً؛ ضمن تشکر از مساعی جنابعالی و همکاران شما در تولید و پخش برنامه های نوروزی در شبکه های مختلف صدا و سیما و نیز بخش های مختلف خبر، بدلیل مطرح شدن نقاط ضعف و قدرت سریال پایتخت 3 توسط اینجانب در شورای نظارت موارد ذیل جهت بهره گیری تقدیم می گردد.
نقاط قوت:
1- داشتن پیام اخلاقی فراوان در زمینه های مختلف از جمله احترام به والدین – انسجام و پیوند محکم اعضاء خانواده و ... .
2- بازیهای روان و یکدست و القاء حس صمیمیت در خانواده.
3- توجه به محیط زیست و نقش محیط بانان در حفظ و احیاء حیات وحش.
4- پرداخت مناسب به کشتی مازندران که به پایتخت کشتی شهرت دارد.
نقاط ضعف:
1- رسالت صدا و سیما تحکیم و پاسداری از فرهنگ ملی و خرده فرهنگها است. زبان و گویش مردم نباید بصورت سخیف ابزار خنده مردم شود و نشان می دهد کارگردان توان قوت بخشیدن به هنر طنز را نداشته لذا گویش مازندرانی را به استهزاء گرفته و موجب نگرانی و گریزان شدن جوانان مازندران از گویش و فرهنگ خود گردید که خسارت آن غیرقابل جبران است و این امر خلاف مأموریت رسانه ملی در سالی که مزین به فرهنگ می باشد محسوب می گردد.
2- پهلوانان مازندرانی در مسابقات کشتی اقتدار ملی و وفاق آن را در عرصه های بین المللی به نمایش گذاشته اند ولی متأسفانه پهلوان این قصه ده پاکت خوراک حیوان خانگی را مصرف می کند. این چه خدمتی به مردم و فرهنگ و کشتی آنان است؟
3- مغز متفکر قصه « نقش مربوط به همسر نقی » است که خانمی تهرانی است و در همه زمینه ها اطلاعات دارد و سوالات و اشکالات را پاسخ می دهد مانند تعریف سال کبیسه، دانستن زبان انگلیسی و ... خانواده مازندرانی را ساده و حسود نسبت به یکدیگر نشان می دهد.
4- در کدام خانواده مهمان و صاحبخانه اعم از زن و مرد در این عصر و زمان زیر یک کرسی می خوابند؟
5- گسست و ناهماهنگی و ناپیوستگی در موضوعات فراوان دیده می شود و فیلمنامه از ضعف دیالوگ محکم و غنی رنج می برد.
6- به سخره گرفتن تجلیل از سوی مسئولان که در ذهن مردم دیکته شده که برخی از این تجلیل ها ساختگی و بی اساس است که فرماندار و شهردار از نقی بعمل آوردند.
7- در مجموع این سریال موجبات خرسندی و نشاط مردم ایران ولی نگرانی و بغض جوانان و نخبگان مازندران نسبت به رسانه ملی را فراهم ساخت.
 
سید رمضان شجاعی کیاسری
نماینده قوه مقننه در شورای نظارت و نائب رئیس شورا
تصویر نامه ای که به دفتر سایت بلاغ ارسال شد
پایتخت 3
پایتخت 3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مازنی
صیانت از فرهنگ وظیفه همه به ویژه رسانه هاست،چقدر خوب است برنامه های پرمحتوایی برای از بین بردن این نامهربانی ها (در سطح ملی) از سوی هنرمندان بومی مازندران ساخته شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
سور

صبر ميكردي پايتخت 25رو هم مي ساختن بعد انتقاد مي كردي . راستي اون روزي كه با كارگردان و نقي و ارسطو عكس مي گرفتي و كباب مي خوردي حواست نبود كه دو دفعه ديگه هم در سالهاي قبل لهجه ات رو مسخره كردن. باز خدا رو شكر كه لااقل بيدار شدي....ياگر اولین قسمت سریال رو دیدی و خندیدی و توی مجلس هم آقای ابوترابی شماها نمایندگان مازندران را به نقی و امثال سایر بازیکنان تشبیه میکرد و بقیه نمایندگان استانهای دیگر به شماها میخندیدند،باید بعنوان( نماینده قوه مقننه در شورای نظارت و نائب رئیس شورا) که وظیفه ذاتی شما بود عکس العمل نشان میدادی که ندادی حالا سریال در خصوص هراستانی باشه درصورتیکه این سریال درخصوص به تمسخر گرفتن استان خودت بود، ...دكتر جان درسته كه با نصب عبوري به سمت شهرداري و خرجهاي ميليوني او خيالت از رفتن به مجلس در دوره بعد راحته ولي يادت باشه اين مردم وقتي عبوري در اوج بود هم به دوستان او براي شورا راي ندادند..
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲