تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۱۸۷۴۸
فرمانده سپاه کربلا گفت: مردم مازندران تا به امروز به صورت خودجوش کمک‌های خود را به دست نیازمندان رساندند و امروز می‌خواهند آنچه در توان دارند در رزمایش کمک مومنانه مشارکت کنند.
۰
plusresetminus
دیار علویان آماده خلق حماسه نوع‌دوستی در رزمایش «کمک مومنانه»/مردم مازندران 70 میلیارد تومان برای مهار کرونا انفاق کردند
به گزارش بلاغ، سردار محمدحسین بابایی در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا در مقابله با کرونا طی 50 روز گذشته و جزئیات رزمایش کمک مومنانه در استان، با اعلام اینکه از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور و استان سپاه براساس وظیفه انقلابی به این بحران ورود کرده است، اظهار کرد: از هفتم اسفندماه سال گذشته کارگاه‌ها و گروه های جهادی کار مقابله با این ویروس نامنحوس را آغاز کردند.

وی از ساماندهی نیرو‌های بسیجی در بخش های سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ناظران سلامت، ستاد پشتیبانی سلامت، و مراقبان سلامت خبر داد و افزود: بسیجیان در قسمت‌های آموزش و پیشگیری، تولید لوازم بهداشتی، ضدعفونی معابر و محلات شهری، نظارت بر بازار و کمک به کادر درمانی و طرح غربالگری پای کار جهادی آمدند.
 
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در این مدت 600 کارگاه خیاطی مجوز فعالیت از سوی بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان گرفته اند، خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 714 خیاط در این کارگاه ها مشغول فعالیت هستند که با تلاش این افراد آرامش در تامین نیاز‌های بهداشتی در جامعه حاکم شد.

این مسئول با بیان اینکه تمام تولیدات با کمک خیران انجام شد و به صورت رایگان در اختیار مردم و بیمارستان ها قرا گرفت، گفت: طی 50 روز گذشته 5 میلیون و 104 هزار و 897 انواع لوازم بهدشتی شامل ماسک بهداشتی، گان  بیمارستانی، دستکش و... تولید و بین مردم و بیمارستان ها توزیع شد.

بابایی با اشاره به اینکه صحنه های خدمت در این روزها همانند دوران دفاع مقدس است که عده ای در خط مقدم جبهه و عده ای از این رزمندگان پشتیبانی می‌کنند، اظهار کرد: در این مدت 5  میلیون و 719 هزار و 214 لیتر مواد ضدعفونی و شوینده تولید و توزیع شد.

وی با اعلام اینکه در مقابله با  ویروس کرونا همه پای کار آمدند، ادامه داد: مردم مازندران طی این مدت بیش از 70 میلیارد تومان در این مسیر انفاق کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا تصریح کرد: بیش از 440 هزار نفر بسیجی در روزمشغول خدمت رسانی به مردم بودند و 2 هزار نیروی بسیجی در بیمارستان ها و مراکز درمانی به کمک کار کادر درمانی آمدند.
 
 این مسئول بیان کرد: تا هفته گذشته 101 هزار 170 بسته معیشتی بین جامعه هدف استان توزیع شده است.

بابایی با اشاره به اینکه برخی کوتاه فکران داخل کشور الان ببینند که در کشورهای اروپایی چه می گذرد، ادامه داد: در کشور ما مردم در کنار دولت پای کار آمدند و برای تولید لوازم بهداشتی حتی شب سال تحویل هم دست از کار نکشیدند و برخی از خانم‌های خیاط برای تامین ماسک از جیب خود هزینه کردند.

وی در بخش دیگری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رزمایش بزرگ کمک مومنانه و مواسات، گفت: ستاد رزمایش در مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، دادستان مرکز مازندران، دبیر مجمع خیرین محرومیت زدایی ،مدیر کل صداوسیمای استان و فرمانده سپاه کربلا شکل گرفت.
 
فرمانده سپاه کربلا از تشکیل پنج کمیته فرهنگی و رسانه‌ای، آماد و پشتیبانی، مالی، رصد و اجرایی برای اجرای هرچه بهتر این رزمایش در استان خبر داد و افزود: ‌جامعه هدف دو گروه هستند، یک گروه لیست کمیته امداد و بهزیستی که مشخص است و گروه دوم نیازمندانی که در ایام ۵۰ روزه کرونایی دچار آسیب شدند مثل صاحبان برخی مشاغل و رانندگان تاکسی و ... که نیاز به کمک دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه مرحله اول این رزمایش ‌در شب اول ماه رمضان، مرحله دوم این رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان و مرحله سوم در عید فطر اجرا می‌شود، گفت: امیدواریم مردم مازندران همانن رزمایش ایثار این بار در رزمایش کمک مومنامه هم با حضور گسترده تری و مشارکت وسیع تری حماسه دیگری را خلق می‌کنند.

بابایی با اعلام اینکه مردم مازندران تاکنون در خدمت رسانی به همنوعان گُل گاشتند ادامه داد: بسیاری از نهاد و سازمان ها در استان برای اجرای این رزمایش اعلام آمادگی کردند.
 
وی در پایان گفت: شماره حساب  ۶۸۰۹۷۱۰۱۲۳۴۰۰۰۰۱و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۱۰۰۷۲ به نام مجمع خیرین محرومیت زدایی مازندران آماده جمع آوری کمک های نقدی مردم استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴