تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۴۱۸۶۹
فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره علت آنکه امسال نیز اولویت ناجا مرزبانی بوده و مرزهای شرق مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: علت اصلی این ماجرا این است که از ۷۸ شهیدی که سال گذشته تقدیم انقلاب کردیم ۴۱ شهید در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره رزمایش اقتدار ۳ گفت: اولین بار این رزمایش در مرزهای شرقی کشور برگزار شد و پس از آن در دومین سال در مرزهای جنوبی شاهد برگزاری رزمایش بودیم.
وی افزود: اکنون در سومین سال برگزاری این رزمایش، مرزبانان در غرب کشور مستقر شده و پس از برنامه‌ریزی و طراحی خاص، این رزمایش را اجرا کردند.
احمدی مقدم تصریح کرد: در این رزمایش کل مسیر مرزی کشورمان با دو کشور ترکیه و عراق مورد پایش قرار گرفته و مرزبانان استان‌های غربی در آن حاضر بودند.
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه تأمین امنیت در مرزها منحصر به اقدامات مرزبانی نیست، گفت: اگر چه باید مرزبانی قوی داشته باشیم اما تا زمانی که کشورهای همسایه نیز نسبت به تأمین امنیت مرزهایشان مصر نباشند موفقیت به اندازه کافی محقق نمی‌شود.
سردار احمدی مقدم در ادامه تأکید کرد: برای مثال ما در مرزهای شرقی اقدامات لازم را انجام داده‌ایم اما متأسفانه به دلیل تاثیر شرایط دو کشور افغانستان و پاکستان هرازگاهی شاهد ناامنی هستیم.
احمدی مقدم گفت: تا زمانی که در کشورهای افغانستان و پاکستان کانون‌های تروریست و تولید مواد مخدر وجود دارد نمی‌توان امنیت را به درستی برقرار کرد، هرچند ما در زمینه برقراری امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و اقداماتمان را انجام می‌دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی کشور درباره علت آنکه امسال نیز اولویت ناجا مرزبانی بوده و مرزهای شرق مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: علت اصلی این ماجرا این است که از ۷۸ شهیدی که سال گذشته تقدیم انقلاب کردیم ۴۱ شهید در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند.
یکی از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پنجمین مرزبان ایرانی سوال کرد که احمدی مقدم گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعات جدیدی در دست نداریم و همان شرایط قبلی حاکم است.
وی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه هیچ حاشیه‌ای از سمت کشور ما به سمت کشورهای همسایه شرقی‌مان نمی‌رود اما با سرمایه‌گذاری کم آنها و در پاره‌ای از موارد کمبود احساس مسئولیت در میان انها ما با چالش روبرو هستیم و فکر می‌کنیم در آینده هم این چالش‌ها ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷