تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۴۱۸۶۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه محیط زیست خواستار حذف صنعت در استان نیست گفت: کارگروه سلامت به نگرانی‌های محیط زیست توجه کند.
۰
plusresetminus
هر 5 بیمار مازندرانی 1 نفر سرطانی/ ضرورت توجه کارگروه سلامت به نگرانی های محیط زیست
 به گزارش خبرنگار بلاغ،ناصر مهردادی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به اینکه عملکردها نشان می‌دهد تاکنون در حوزه بهداشت و پیشگیری انواع بیماری‌ها کاری انجام نشده است، اظهار داشت: تمام هدف دانشگاه علوم پزشکی به بخش درمان معطوف شده است.
مدیرکل محیط زیست مازندران توجه نکردن به محیط زیست را عاملی برای شیوع بیماری دانست و ادامه داد: اگر کارگروه سلامت به حوزه محیط زیست توجه نداشته باشد در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری موفق نخواهد بود.
مهردادی با بیان اینکه 20 درصد بیماری در مازندران را سرطان به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مازندران در استفاده از سموم رتبه برتر کشور را دارد.
وی ادامه داد: وقتی بحث پیشگیری از بیماری مطرح می‌شود لازم است با صیانت از محیط زیست، سرانه استفاده از سموم در کشاورزی و باغداری کاهش یابد.
مدیرکل محیط زیست مازندران استفاده بی‌رویه از کود شیمیایی، رنگ‌های مصنوعی در مواد غذایی و میوه، نبود سیستم تصفیه خانه آب آشامیدنی در استان را از عوامل بیماری‌زا در مازندران دانست و یادآور شد: توجه نکردن به میزان نیترات در آب آشامیدنی، توجه نکردن به تصفیه آب شرب شهری و روستایی، عدم حذف آلایندگی‌های خاص، استفاده از قارچ‌ کش‌ها در پرورش ماهی که بسیار نگران کننده است در شیوع انواع بیماری‌ها موثر است.
این مسئول با تاکید براینکه محیط زیست خواستار حذف صنعت، افزایش بیکاری در مازندران و مانع توسعه استان نیست،اظهار داشت: مجوزهای مختلفی در استان داریم که نشان می‌دهد خیلی‌ها برای توسعه استان کار کردند، اما چه کردند؟!
وی با اشاره به اینکه هدف ما کاهش مشکلات زیست محیطی در مازندران است، متذکر شد: موارد بازگو شده سبب نگرانی ماست، ما نمی‌خواهیم جلوی توسعه استان گرفته شود.
مهردادی در این کارگروه آمادگی خود را در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد و گفت: هدف ما ریشه یابی بیماری سرطان در مازندران است.
مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در پیشگیری از بیماری سرطان باید جدی وارد شد، اذعان داشت: با توجه به اینکه همه عامل شیوع سرطان در مازندران را می‌دانیم لازم است گروه تحقیقاتی برای این موضوع انتخاب شود تا با مکتوب کردن موضوعات اصلی از طریق وزارتخانه پیگیر رفع آن شویم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
****
سونامی سرطان مازندران رو گرفته تازه آقایان به فکر مکتوب کردن عوامل پیشگیری از سرطان افتادن؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب!!!
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲