اخبار کوتاه بلاغ در هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران؛

ارسال بیش 70 اثر به جشنواره بومی تئاتر تیرنگ / رونمایی از آثار هنر انقلابی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۱۸۴۲
بیش از70 اثر از هنرمندان سراسر کشور تا کنون به دبیرخانه یازدهمین جشنواره تئاتربومی تیرنگ مازندران رسید.
۰
plusresetminus
ارسال بیش 70 اثر به جشنواره بومی تئاتر تیرنگ / رونمایی از آثار هنر انقلابی
دبیر این جشنواره در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه در بهمن ماه امسال فراخوان این جشنواره داده شد گفت: هنرمندان بخش نمایش تا کنون 70 اثر به این دبیر خانه ارسال کردند.
محمودی افزود: این جشنواره در 3 بخش شامل اجرا های پژوهشی ، نمایش آئینی در فضا های باز و بخش ویژه برگزار می شود.
به گفته وی هنرمندان مازندران با 26 اثر تا کنون بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کردند و استان همدان با 8 اثر دوم واستان های آذر بایجان شرقی و غربی با  به صورت مشترک با ارسال 7 اثر سوم هستند.
یاد آور می شود : این جشنواره اردیبهشت امسال با همکاری شهرداری ساری و حوزه هنری مازندران در ساری مرکز استان برگزار می شود.
رونمایی از دو اثر در ویژه برنامه یادمان هنر انقلاب اسلامی  
در ویژه برنامه یادمان هفته هنر انقلاب اسلامی ، از دو اثر هنری تولید شده در حوزه هنری مازندران  امروز درساری رونمایی شد .
سرپرست معاونت فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت : دراین برنامه که با همکاری بسیج هنرمندان استان برگزار شد از دو اثر هنری تولید شده در حوزه هنری مازندران رونمایی شد .
معصومی افزود : از اثر خوشنویسی به خط استاد محمد مهدی فرهنگی و ویژه نامه هنر انقلاب اسلامی با عنوان فاخر تولید شده در حوزه هنری مازندران در این مراسم رونمایی شد .
موفقیت پژوهشگر حوزه هنری در همایش ملی هنر تبرستان
در دومین همایش ملی هنر تبرستان مقاله سید رحیم موسوی از پژوهشگران  حوزه هنری مازندران پذیرفته شد .
رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت:در این همایش که با هدف بررسی علمی هنر و معماری بومی تبرستان از سوی دانشگاه مازندران برگزار شد ، مقاله علمی و پژوهشی سید رحیم موسوی با عنوان  بررسی نماد سرو در معماری بومی تبرستان در دوره اسلامی پذیرفته شد .
 دلشادی افزود: این مقاله بخشی از یک طرح پژوهشی است که سید رحیم موسوی با همکاری دکتر غلامرضا اذربویه ، مهندس محمد ترابی آذر و مهندس اله یار طالبی از اساتید دانشگاه تدوین شده است .
یاد آور می شود: همایش ملی هنر تبرستان، 17 اردیبهشت ماه امسال در ساری برگزار خواهد شد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما