کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار کوتاه بلاغ در هفته هنر انقلاب اسلامی در مازندران؛

ارسال بیش 70 اثر به جشنواره بومی تئاتر تیرنگ / رونمایی از آثار هنر انقلابی

27 فروردين 1393 ساعت 11:55

بیش از70 اثر از هنرمندان سراسر کشور تا کنون به دبیرخانه یازدهمین جشنواره تئاتربومی تیرنگ مازندران رسید.


دبیر این جشنواره در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه در بهمن ماه امسال فراخوان این جشنواره داده شد گفت: هنرمندان بخش نمایش تا کنون 70 اثر به این دبیر خانه ارسال کردند.
محمودی افزود: این جشنواره در 3 بخش شامل اجرا های پژوهشی ، نمایش آئینی در فضا های باز و بخش ویژه برگزار می شود.
به گفته وی هنرمندان مازندران با 26 اثر تا کنون بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کردند و استان همدان با 8 اثر دوم واستان های آذر بایجان شرقی و غربی با  به صورت مشترک با ارسال 7 اثر سوم هستند.
یاد آور می شود : این جشنواره اردیبهشت امسال با همکاری شهرداری ساری و حوزه هنری مازندران در ساری مرکز استان برگزار می شود.
رونمایی از دو اثر در ویژه برنامه یادمان هنر انقلاب اسلامی  
در ویژه برنامه یادمان هفته هنر انقلاب اسلامی ، از دو اثر هنری تولید شده در حوزه هنری مازندران  امروز درساری رونمایی شد .
سرپرست معاونت فرهنگی هنری حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت : دراین برنامه که با همکاری بسیج هنرمندان استان برگزار شد از دو اثر هنری تولید شده در حوزه هنری مازندران رونمایی شد .
معصومی افزود : از اثر خوشنویسی به خط استاد محمد مهدی فرهنگی و ویژه نامه هنر انقلاب اسلامی با عنوان فاخر تولید شده در حوزه هنری مازندران در این مراسم رونمایی شد .
موفقیت پژوهشگر حوزه هنری در همایش ملی هنر تبرستان
در دومین همایش ملی هنر تبرستان مقاله سید رحیم موسوی از پژوهشگران  حوزه هنری مازندران پذیرفته شد .
رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت:در این همایش که با هدف بررسی علمی هنر و معماری بومی تبرستان از سوی دانشگاه مازندران برگزار شد ، مقاله علمی و پژوهشی سید رحیم موسوی با عنوان  بررسی نماد سرو در معماری بومی تبرستان در دوره اسلامی پذیرفته شد .
 دلشادی افزود: این مقاله بخشی از یک طرح پژوهشی است که سید رحیم موسوی با همکاری دکتر غلامرضا اذربویه ، مهندس محمد ترابی آذر و مهندس اله یار طالبی از اساتید دانشگاه تدوین شده است .
یاد آور می شود: همایش ملی هنر تبرستان، 17 اردیبهشت ماه امسال در ساری برگزار خواهد شد .


کد مطلب: 41842

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/41842/ارسال-بیش-70-اثر-جشنواره-بومی-تئاتر-تیرنگ-رونمایی-آثار-هنر-انقلابی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com