تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۱۸۱۶
با اينکه پرسپوليس فصل پرفراز و نشيبي داشت و در برخي از مواقع فصل حتي براي قرار گرفتن در جمع مدعيان قهرماني دچار مشکلاتي بود اما با اين حال از معدود تيم‌هايي بود که همواره بازيکنانش از رادار کارلوس کي‌روش خارج نمي‌مانند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از نود، با اينکه پرسپوليس فصل پرفراز و نشيبي داشت و در برخي از مواقع فصل حتي براي قرار گرفتن در جمع مدعيان قهرماني دچار مشکلاتي بود.
اما با اين حال از معدود تيم‌هايي بود که همواره بازيکنانش از رادار کارلوس کي‌روش خارج نمي‌مانند. پرسپوليس حتي در مقطعي که دچار افت شده بود و اميدي به حضورش در جمع ۵ تيم نخست در پايان فصل هم نبود، بازيکنان زيادي را در اردوي تيم‌ملي داشت.
تيمي با ستاره‌هايي اغلب سابقه‌دار در عرصه ملي که در روزهايي که از فرم و آمادگي هم به دور هستند از جايگاه ويژه‌اي نزد کارلوس کي‌روش برخوردارند.
اما با پايان رقابت‌هاي ليگ‌برتر اين موضوع دوباره در ساز و کار تيم‌ملي ديده شد. حضور ۷ نماينده از پرسپوليس در اردوهاي پيش روي تيم‌ملي حکايت از اعتماد بالاي سرمربي پرتغالي تيم‌ملي به مهره‌هاي تأثيرگذار تيم دايي دارد.
اما در اين ميان و به‌رغم سهم قابل توجهي که پرسپوليسي‌ها از اردوي تيم‌ملي به خود اختصاص داده‌ بودند بازيکناني که در پرسپوليس امسال نه تنها جايگاهي در تيم نداشتند بلکه با نيمکت‌نشيني‌هاي سريالي جام‌جهاني را نيز از دست دادند. محمد نوري، فرزاد حاتمي، قاسم دهنوي و حتي حميدعلي عسگري از جمله مهره‌هاي سابق تيم‌ملي در زمان همين کارلوس کي‌روش به شمار مي‌روند که اين روزها نامي از آنها براي حضور در جمع‌ ملي‌پوشان برده نمي‌شود.
نوري که فصلي کابوس‌وار را با پرسپوليس پشت‌سر گذاشت حالا زير سايه مهره‌هايي نظير خلعتبري و صادقيان و حتي مسلمان موقعيتش براي حضور مجدد در اردوي تيم‌ملي را از دست رفته مي‌بيند.
فرزاد حاتمي ديگر گزينه‌اي است که پيوستنش به پرسپوليس نه تنها مسيرش براي حضور در جام‌جهاني را هموار نکرد بلکه حالا حتي براي پيوستن به ساير تيم‌هاي ليگ‌برتري نيز دچار مشکل است. قاسم دهنوي ديگر چهره‌ سرشناس و البته سوخته سرخپوشان در فصل سيزدهم بود.
دهنوي که فصل گذشته با درخشش در ترکيب تراکتور يکي از گزينه‌هاي مدنظر کي‌روش به شمار مي‌رفت پس از سپري کردن فصلي کاملا ناموفق علاوه بر از دست دادن جايگاهش در پرسپوليس دايي بايد با رقابت‌هاي جام‌جهاني نيز وداع کند و همچون ميلياردها مشتاق فوتبال از طريق تلويزيون اين رقابت‌ها را دنبال کند.
البته عدم دعوت از اين بازيکنان اتفاقي نيست که بتوان در آن علي دايي را مقصر دانست چرا که سرمربي سرخپوشان همانند هر مربي ديگري اولويت را به بازيکنان آماده و روي فرمي مي‌دهد که در تمرينات خوش مي‌درخشند.
اما آنچه مي‌توان به آن اشاره کرد مهره‌سوزي بود که به هر دليلي بخشي از عملکرد دايي در فصل سيزدهم به شمار مي‌رود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما