کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا خبر داد

راه‌اندازی 25 تیم بهداشت برای خدمات مشاوره‌ای در بحران کرونا/ 85 درصد جمعیت مازندران غربالگری کرونا شدند

23 فروردين 1399 ساعت 21:14

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا از راه اندازی 25 تیم بهداشت و روان برای خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در بحران کرونا خبرداد.



مجتبی بلباسی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار «بسیج»، با اعلام این خبر که میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است، گفت: تعداد بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان در استان رو به افزایش است.
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه در چند روز گذشته هنوزفوتی‌های ناشی از کرونا در مازندران ثابت مانده و روند کاهشی نداشت، افزود:ویروس کرونا برای خیلی از محافل علمی ناشناخته است و لذا باید جانب احتیاط و مراقب‌های بهداشتی را رعایت کرد.
دکتر بلباسی در ادامه با بیان اینکه معاونت سلامت زیستی سپاه کربلا با کمک کادر درمانی، خدماتی و مدیریتی در بیمارستان ۶۴ تختخوابه ولایت ساری و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ سراسر استان در این شرایط کرونایی در خدمت مردم بود، اعلام کرد: تا به امروز ۲۱ هزار نفر به مراکز درمانی سپاه مراجعه کردند که بالغ بر ۱۹۵ بیمار کرونایی بستری و به مرور زمان  مرخص شدند، اما از  این میان چهار بیمار هم فوت شدند.
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن ۲۵ تیم بهداشت و روان در استان خبر داد و بیان کرد: در این تقریبا ۵۰ روزکرونایی که در خدمت مردم و بسیجیان بودیم، خدمات مشاوره‌ای در بحران کرونا را با کمک بسیج خواهران و معاونت خانواده نواحی برای آن دسته از خانواده‌هایی که بیماران کرونایی داشتند و یا از خانواده‌های متوفی بودند، فراهم کردیم.
 دکتر بلباسی در همین رابطه توضیح داد:‌روش کنترل استرس در مواجه بابیمار کرونایی، دفع عوارض جسمی و روحی ناشی از کرونا، مدیریت ترس در خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، به کمک روانشناسان مراکز درمانی و مراکز شمیم در حال انجام است.
معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در ادامه با اعلام اینکه ۸۵ درصد مردم مازندران غربالگری کرونا شدند، افزود: ۳۰ تیم غربالگر اعم از پزشک، پرستار و مراقب بهداشتی در حوزه غربالگری پایوران و بازنشستگان نیرو‌های مسلح عضو سپاه هم راه اندازی شده بود و کار غربالگری در این سطح انجام شد.
دکتر بلباسی به توزیع اقلام بهداشتی بین پایوران نیرو‌های مسلح هم اشاره کرد و یادآور شد:‌اقلام بهداشتی بصورت انفرادی و اجتماعی بین کادر درمانی توزیع شد و امروز کادر درمانی در داشتن تجهیزات پزشکی به ثبات رسید.
معاون بهداشت سپاه کربلا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، خاطر نشان کرد:‌مهم این است که مردم دانش لازم برای مقابله با کرونا را داشته باشد و و این دانش را افزایش داده تا با رعایت بیشتر بهداشت فردی در مراودات اجتماعی و به کارگیری توصیه‌های بهداشتی کمترین آسیب را ببینند.
به گفته دکتر بلباسی خانه برای آن دسته از کسانی که هنوز راه مقابله با کرونا را نمیدانند و کمتر به نکات بهداشتی توجه می‌کنند، امن‌ترین جا است چرا که واکسن این ویروس هنوز ساخته نشده و این عده هم با بیرون رفتن باعث انتقال ویروس به خانه می‌شوند.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 418111

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/418111/راه-اندازی-25-تیم-بهداشت-خدمات-مشاوره-ای-بحران-کرونا-85-درصد-جمعیت-مازندران-غربالگری-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com