تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۱۷۹۶۵
صندوق سرمایه دولتی عربستان سعودی سهام چهار شرکت نفتی اروپایی به ارزش یک میلیارد دلار را خریداری کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: این چهار شرکت شامل اکوئینور نروژ، رویال داچ شل انگلیسی-هلندی، توتال فرانسه و انی ایتالیا هستند.
این صندوق سعودی هفته گذشته در روزهایی که نفت صعود چشمگیری داشت، ۲۰۰ میلیون دلار در اکوئینور سرمایه گذاری کرد. میزان سهام خریداری شده در شرکتهای دیگر دقیقا مشخص نیست اما مجموع آن به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد.
خرید این سهام در بحبوحه رکود صنعت جهانی نفت و گاز به دلیل از بین رفتن تقاضا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه سعودی نوشت: سرمایه گذاریهای مشابه ممکن است در آینده هم انجام بگیرد. صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی در بازار فعال شده و اگر چند قرارداد مشابه دیگر انعقاد کند، تعجب آور نخواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، این صندوق ابزار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی با هدف متنوع کردن اقتصاد وابسته به نفت این کشور است و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی دارد که شامل سهام در شرکت اوبر و شرکت خودروی الکتریکی لوسید موتورز است. همچنین ۴۵ میلیارد دلار برای صندوق ویژه ۱۰۰ میلیارد دلاری سافت بانک اختصاص داده است و روز دوشنبه ۸.۲ درصد سهم خود در شرکت اپراتور کشتی تفریحی کارنیوال را رونمایی کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲