تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۹۵۲
یک شرکت آمریکایی با استفاده از کیس رایانه، نوعی ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) ساخته که هزینه ساخت کمتری دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از انگجت، شرکت‌های بسیاری که در حوزه فناوری فعالیت دارند، تلاش کرده‌اند تا در دوره گسترش کووید- ۱۹، ونتیلاتور بسازند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت آمریکایی "مینگیر" (Maingear) است که با استفاده از یک کیس رایانه، نوعی ونتیلاتور موسوم به "LIV" ساخته است.
ونتیلاتور LIV، براساس پلتفرمی طراحی شده که در حال حاضر در ایتالیا و سوئیس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی این ونتیلاتور، به گونه‌ای است که موجب می‌شود استفاده از آن، بسیار ساده باشد و اکسیژن نیز به سرعت به بیمار برسد.
استفاده از تجهیزاتی که به سادگی در دسترس قرار دارند، هزینه ساخت را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. به گفته مسئولان مینگیر، LIV را می‌توان با یک چهارم هزینه ونتیلاتورهای عادی تولید کرد.
حتی با وجود این شرایط خوب، باز هم ساخت ونتیلاتور، نسبتا پرهزینه است اما همین صرفه‌جویی‌ها می‌تواند برای بیمارستان‌هایی که با بیماران بسیاری رو به رو هستند، تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.
ونتیلاتور LIV هنوز برای خدمات‌رسانی آماده نیست و باید مجوز "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA) را دریافت کند. مینگیر در حال حاضر مشغول مذاکره با مقامات ایالتی است تا بتواند این ونتیلاتور را در سراسر آمریکا به کار بگیرد و حتی امیدوار است که بتواند استفاده از آن را در سطح بین‌المللی گسترش دهد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲