تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۱۷۹۳۸
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت توجه دانشگاه‌ها به موضوع مهدویت تأکید کرد و گفت: در حال حاضر آنچنان که باید به این موضوع در دانشگاه‌ها پرداخته نمی‌شود و باید موضوع آینده‌پژوهی بیشتر از گذشته مورد توجه مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی ضمن بیان این مطلب با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود دانشگاه‌ها به موضوع آینده جهان بشریت توجه ویژه‌ای داشته باشند، تأکید کرد: در دنیا نهادهای مختلفی به موضوع آینده پژوهی و مسائل این چنینی می‌پردازند اما ما باید اعتراف کنیم محافل علمی و دانشگاهی ما آنچنان که باید به این موضوع نپرداخته‌اند.
وی در ادامه تصریح کرد: جا دارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی به حوزه‌های مربوط به آینده‌پژوهی که بیشتر در حوزه مجموعه علوم انسانی می‌گنجد بپردازند و این حوزه بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. در واقع در فضاهای دانشگاهی علیرغم اینکه ما در حوزه‌های دانشگاهی هنوز کارهای انجام نشده‌ فراوانی وجود دارد اما در بخش‌های دانشجویی پرداخت خوبی به موضوع مهدویت وجود دارد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین خاطر نشان کرد: توجه دانشجویان به موضوع مهدویت به دلیل وجود فضای بارومند ما در فضای دانشجویی دانشگاه‌ها است. در واقع وجود بیش از 100 کانون دانشجویی مرتبط با موضوع مهدویت از حوزه‌های مطالعاتی تا فعالیت‌های فرهنگی نسبت به شخصیت حضرت مهدی (عج) و موضوعات مربوط به مهدویت دال بر این حقیقت است که جریان‌های دانشجویی ما فضای فعالی در این زمینه دارند.
رستمی همچنین تأکید کرد: در فضاهای استادی نیز آنچه وجود دارد، این است که هیئت‌های متعدد استادی در دانشگاه‌ها وجود دارد که به این موضوع مهدویت می‌پردازند اما در جاهایی نیز کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود. جا دارد همنشینی‌ها،گردهمایی‌های اساتید یا هیئت‌های مذهبی اساتید به این موضوع بپردازند.
وی در پایان تأکید کرد: من از همکاران خود در دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی تشکر می‌کنم و مطمئن هستم هم علاقه، هم ظرفیت و هم کارهای انجام نشده زیادی وجود دارد که بتوان به موضوع مهدویت بیش از آنچه در شرایط فعلی وجود دارد پرداخته شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲