تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۱۷۹۲۶
نتایج سومین نظرسنجی شهرداری تهران درمورد نگرش مردم درباره بیماری کرونا و موضوعات مرتبط با آن، منتشر شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، موج سوم نظرسنجی کرونا توسط دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طراحی و توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) انجام شد، حجم نمونه 1023 نفر بود و نظرسنجی به‌صورت تلفنی و در سطح شهر تهران صورت گرفت.
نتایج این نظرسنجی حاکی از افزایش نگرانی مردم نسبت به ابتلا به کرونا، بهبود رضایت مردم از عملکرد دولت و شهرداری و چشم انداز مبهم مردم درباره پایان اپیدمی است.
 نگرانی 51 درصد مردم  از ابتلا به کرونا!
براساس نتایج این نظرسنجی، 51 درصد از مردم تهران نگرانی زیادی در مورد ابتلای خود یا خانواده شان به کرونا دارند و 29 درصد نیز سطح نگرانی شان پایین است. نسبت به موج اول نظرسنجی در میانه اسفندماه میزان نگرانی افراد از ابتلا به کرونا اندکی افزایش یافته و نسبت کسانی که نگرانی‌شان را «کم» اعلام کرده­ اند کاهش یافته و بر شمار افراد با نگرانی متوسط افزوده شده است.

کرونا یا کسب‌وکار؟
به گزارش ایسنا،  یک دوراهی مهم امروز در جهان انتخاب میان شروع کسب­ و کار یا تعطیلی تا مدیریت کامل کروناست. از مردم تهران سؤال شده که ترجیح می‌دهند مردم سر کار خود برگردند تا شغل مردم حفظ شود یا تا مهار کرونا تعطیلی ادامه یابد. سه‌چهارم مردم موافق تعطیل ماندن هستند.
میزان موافقت با تعطیلی در بین حقوق­ بگیران بخش دولتی و خصوصی بالای 80 درصد و در میان کارکنان مستقل و کارفرما حدود 68 درصد است.

اختلافات خانوادگی در سایه کرونا
در 16 درصد از خانوارهای تهرانی تنش خانوادگی به سبب در خانه ماندن افزایش یافته است. در 58 درصد این خانواده­ها تنش میان زن و شوهر افزایش داشته و 46 درصد هم افزایش تنش والدین با فرزندان را تجربه کرده ­اند.

 
افزایش رضایت از شهرداری
27 درصد از شهروندان رضایت خود را از اقدامات شهرداری در مواجهه با کرونا "زیاد" و 37 درصد "متوسط" اعلام کرده اند. همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری در فاصله میان دو موج نظرسنجی افزایش داشته است.
میزان رضایت در پهنه شمال و جنوب (خط خیابان انقلاب) تفاوتی ندارد.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲