تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۱۷۹۲۴
بانک مرکزی اروپا از برنامه ریزی برای اجرای بزرگترین بسته محرک جهان خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از رویترز، در شرایطی که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از یک میلیون و ۴۷۸ هزار نفر و شمار قربانیان نیز از ۸۶ هزار نفر عبور کرده است، کشورهای مختلف در سراسر جهان به انجام اقدامات جدید برای کاستن از تبعات اقتصادی کرونا ادامه می دهند. 
اتحادیه اروپا
پس از رونمایی از بسته های حمایتی ۲.۵ تریلیون دلاری در آمریکا و یک تریلیون دلاری در ژاپن، حالا اتحادیه اروپا به دنبال رونمایی از یک بسته محرک بزرگ ۳.۲ تریلیون یورویی برای تقویت رشد اقتصادی کشورهای اروپایی و کاستن از تبعات اقتصادی کرونا ویروس است که در صورت اجرایی شدن، بزرگ ترین بسته محرک از نوع خود در جهان خواهد بود. 
پیش از این بانک مرکزی اروپا از طریق مکانیزم ثبات اروپایی اقدام به تزریق ۲۴۰ میلیارد یورو نقدینگی به بازارها کرده بود. به گفته منابع آگاه، وزرای دارایی کشورهای اروپایی در حال رایزنی برای یکدیگر برای ایجاد یک صندوق ثبات پس از پایان بحران کرونا هستند. انتظار می رود ۴۲۰ میلیارد یورو ( معادل سه درصد اندازه کل اقتصاد اتحادیه اروپا) به این صندوق تزریق شود. 
هنگ کنگ
در هنگ کنگ و با فروکش کردن نسبی همه گیری کرونا، دولت این کشور اعلام کرد ۱۳۷.۵ میلیارد دلار هنگ کنگ ( معادل ۱۷.۷ میلیارد دلار) اعتبار برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر خواهد گرفت. کری لام، رهبر منطقه خودمختار هنگ کنگ با اعلام اهدای ۱۰ درصد حقوق یک سال خود برای مقابله با کرونا گفت که دولت نیمی از حقوق کارکنان بیکار شده بر اثر کرونا را به مدت شش ماه به آن ها پرداخت خواهد کرد. 
انتظار می رود با اقدامات جدیدهنگ کنگ، کسری بودجه این کشور به ۲۷۶.۶ میلیارد دلار هگ کنگ ( معادل ۹.۵ درصد کل حجم تولید ناخالص داخلی ) برسد.
دولت هم چنین محدودیت های تردد را به مدت دو هفته دیگر تمدید و اعلام کرد که بیشتر پروازهای بین المللی کماکان لغو خواهند بود. 
فنلاند
دولت فنلاند از برنامه ریزی برای تزریق یک میلیارد یورو اعتبار  برای حمایت از کسب و کارها خبر داده است. فنلاند بهترین وضعیت کرونا را در بین کشورهای منطقه اسکاندیناوی دارد. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲