کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باقرزاده: اولویت اصلی ما سلامتی ورزشکاران است

20 فروردين 1399 ساعت 12:10

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده جز اینکه ورزشکاران در خانه تمرینات آمادگی جسمانی داشته باشند کار دیگر نمی توان کرد و سلامتی ورزشکاران اولویت ما است.



به گزارش بلاغ، فضل اله باقرزاده در گفت‌وگو ، درباره‌ی تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روند تمرینی شمشیربازان بیان کرد: ما برای المپیک توکیو برنامه‌ریزی داشتیم و هر روز ورزشکاران به آمادگی بیش‌تری می‌رسیدند و این برنامه به گونه‌ای بود که درخشش ملی‌پوشان را در المپیک شاهد باشد. اکنون المپیک به تعویق افتاده است و ما نیز منتظر فدراسیون جهانی  و کنفدراسیون آسیا هستیم تا زمان برگزاری مسابقات را اعلام کنند. زیرا هنوز تکلیف خیلی از سهمیه‌ها در سابر دختران، اپه و فلوره دختران و پسران مشخص نشده است.
او ادامه داد: در حال حاضر هم شرایط، اضطراری است و سلامتی ورزشکاران هم در اولویت قرار دارد چون بسیاری از افراد ناقل بیماری هستند اما علائمی ندارند. بنابراین فعلا سلامت ورزشکاران مهم است  و ۱۸ ماه دیگر هم تا المپیک باقی مانده است که زمان خوبی است و همه المپیکی‌ها می‌توانند برای آن برنامه‌ریزی کنند. در این شرایط؛ غیر از این که ورزشکاران در خانه و مکان‌های دیگر که خودشان مد نظر دارند بتوانند آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند، کار دیگر نمی‌توان انجام داد.
باقرزاده در پاسخ به این پرسش که با وجود تعویق المپیک باز هم این قول را می‌دهد شمشیربازی در توکیو بدرخشد، تصریح کرد: ورزشکاران و سرمربی تیم ملی با وجود تمام سختی‌ها و نداری‌ها خیلی زحمت کشیدند و اوج آمال و آرزوی آن‌ها مدال المپیک است. آن‌ها به قدری انگیزه دارند که مطمئن باشید به درخشش در المپیک ختم می‌شود. پیمان فخری خیلی از موقعیت‌ها را از خودش سلب کرد فقط برای این که  سابریست‌ها به مدال المپیک برسند. تمام نفرات شانس مدال دارند فقط باید زمان مسابقه، روزشان باشد.  
او ادامه داد: مجتبی عابدینی در ریو یک امتیاز تا مدال فاصله داشت و الان انگیزه‌اش برای رسیدن به مدال المپیک خیلی بیش‌تر شده است. زمانی که مساله ویروس کرونا  تمام شد، ملی‌پوشان باید به جام جهانی و مسابقات مختلف بروند تا رنکینگ خود را ارتقاء دهند و فدراسیون هم تمام قد در خدمت آن‌هاست. 
باقرزاده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین که فکر می‌کند مشکل سالن شمشیربازی در سال ۹۹ حل شود، تصریح کرد: من با وزیر و آقای علی‌نژاد صحبت کردم. وزیر هم به رییس شرکت توسعه و تجهیز نامه نوشت و پاسخ آقای کریمی در مورد سالن، مثبت بود. کمیته ملی المپیک هم پیگیر است. فعلا سالن شمشیربازی در اختیار کشتی است و به نام یک شهید مزین کرده‌اند  که البته ما نام سالن را حفظ می‌کنیم اما آن سالن متعلق به شمشیربازی است و من باز هم پیگیر می‌شوم تا سالن را به شمشیربازی برگردانند. از طرفی کشتی هم نیاز به سالن دارد و رشته مدال‌آور و پر افتخار ماست و بدانند ما کنارشان هستیم.
 


کد مطلب: 417855

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417855/باقرزاده-اولویت-اصلی-سلامتی-ورزشکاران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com