تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۸۳۱
بمناسبت درگذشت دو عالم وارسته حجج اسلام: محمداسماعیل کوهستانی و جعفر شامخی امیری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با انتشار دو پیام، ضمن برشماری خدمات این دو روحانی برجسته، فقدان آنها را ثلمه‌ای برای کشور و حوزه‌های علمیه دانستند.
۰
plusresetminus
روحانیت شیعه، مرزداران حریم اسلام ناب و ادامه دهنده مکتب جعفری و خدمتگذاران صدیق دین و دنیای جامعه‌اند
به گزارش بلاغ، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری بمناسبت ارتحال حجت‌الاسلام محمداسماعیل کوهستانی با ارسال پیام، ارتحال این عالم وارسته را تسلیت گفت.
 متن پیام آیت‌الله توکل چنین است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَة
در خجسته ایام شعبانیه، یکی از سربازان مخلص و متقی حضرت حجت(عج‌الله) دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود خود شتافت.
حجت‌الاسلام حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی، که مسئولیت مدسه علمیه آیت‌الله کوهستانی را سال‌ها پس از پدر بزرگوارشان بعهده داشتند، نگاهبان سنگر فقاهت در تربیت طلاب بودند و همواره نام و یاد آیت‌الله کوهستانی بزرگ را به اذهان تداعی می‌کردند.
فرزندی که تمام تلاش خود را مصروف تداوم راه پارسای کوهستان و والد عظیم‌الشان خود کرد و با ورع و تقوا توانست عظمت خاندان آقاجان کوهستانی را حفظ کند.
روحانیت شیعه، مرزداران حریم اسلام ناب و ادامه دهنده مکتب جعفری و خدمتگذاران صدیق دین و دنیای جامعه‌اند.
درگذشت آن روحانی متقی و وارسته را به مولود نیمه شعبان (عج‌الله)، نائب آن امام مظلوم، علمای اعلام، طلاب، مردم متدین مازندران و بویژه به بازماندگان و فرزندان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن درگذشته غفران و علودرجه و برای بازماندگان صبر شایسته و اجر کریمانه خداوند بزرگ را مسالت می‌دارم.
13 شعبان‌المعظم  1441 برایر با 19 فروردین 1399
سیدرحیم توکل
نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری
همچنین بمناسبت درگذشت روحانی فاضل و ایثارگر، حجت‌الاسلام جعفر شامخی امیری، آیت‌الله توکل با صدور پیام دیگری، از این عالم پارسا به نیکی یاد کرد و درگذشت این عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری و ایت الله جوادی آملی در قم را تسلیت و تعزیت گفت.
متن این پیام نیز چنین است:
کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ
هرکه روی زمین است دستخوش مرگ است و خدای با جلال و عظمت، باقی می‌ماند.
درگذشت روحانی فاضل و رزمنده ایثارگر و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس ، معلم نفوس و خدمتگذار با اخلاص و بی‌ادعای مردم، برادر گرانقدر حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شامخی موجب تاثر و تالم گردید.
او که در هر شرایطی سعی داشت تا منشاء خدمت به اسلام و مردم جامعه باشد، عمر خود را در مسیر گره‌گشایی از مشکلات دین و دنیای جامعه صرف کرد و در دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی مقام معظم رهبری و آیت الله العظمی جوادی آملی در قم منشاء خدمات شایانی بود.
این روحانی خدوم ، تلاش وافر داشت تا به دور از نگاه‌ها، مصدر خدمات برای جامعه باشد و در این مسیر به توفیقات ارزشمندی دست یافته بود.
 
در آستانه میلاد حضرت ولی‌عصر عج‌الله که عمری در راه جلب رضایت آن امام حی ارواحنا فداه کوشید، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
 
اینجانب این ضایعه مؤلمه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ، نایب بر حقش، مردم خوب و قدرشناس مازندران، به ویژه خانواده مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان علو درجات و همنشینی با اهل بیت اطهار علیهم السلام را برای ایشان مسئلت مینمایم.
13 شعبان‌المعظم  1441 برایر با 19 فروردین 1399
سیدرحیم توکل
نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴