رئیس انجمن رانندگان مسافربری حمل‌ونقل مازندران عنوان کرد

دردسرهای سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب خودروهای بین شهری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۱۷۸۰۹
رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران با بیان اینکه خودروهای حمل و نقل عمومی مسافربری بین شهری در صندلی عقب تنها دو مسافر سوار کنند و حق تکمیل کردن مسافر در صندلی عقب را ندارند؛ گفت: با توجه به کرایه بالای خطوط بین شهری، مسافران حاضر به تقسیم کرایه نیستند.
۰
plusresetminus
دردسرهای سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب خودروهای بین شهری
رمضان بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: بیش از 130 شرکت حمل‌ونقل مسافربری در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بیش از 7 هزار راننده خودرو سواری مسافربری عمومی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این طریق، امرار معاش می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فعالیت بسیاری از این شرکت‌ها، به دلیل اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، راکد شده است و اوضاع نابسامان اقتصادی، دامن‌گیر هم شرکت‌ها و هم رانندگان شده است.

بابایی ادامه داد: ما از دولت و مسئولان تقاضا داریم تا رانندگان حمل و نقل عمومی را نیز در لیست مشاغل آسیب دیده قرار دهند و بسته های حمایتی را برای رانندگان شاغل در شرکت‌های سواری رانی عمومی استان در نظر بگیرند.

وی اعلام کرد: با توجه به کاهش استفاده عمومی طی این ایام از خودروهای عمومی و همچنین تعطیلی دانشگاه‌ها و ماندن مردم در خانه‌ها، انجام سرویس در شرکت‌های سواری رانی به حداقل رسیده است و بسیاری از شرکت‌ها و رانندگان با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران در خصوص افزایش کرایه بین شهری طی سال جاری عنوان کرد: کرایه بین شهری از ابتدای امسال، 20 درصد افزایش پیدا کرد.

بابایی اضافه کرد: ما بر این اساس، طی مکاتبه‌ای به استانداری مازندران خواستار مشمول قرار گرفتن رانندگان شرکت‌های مسافربری بین شهری در زمره مشاغل آسیب دیده از کرونا برای بهره مندی از بیمه بیکاری شدیم که تا این لحظه هیچگونه ترتیب اثری داده نشده است.

وی بیان کرد: بنا بر آنچه تاکنون اعلام شده است تنها کارمندان و مدیرعاملان و مدیران شعب شرکت‌های سواری رانی که تحت پوشش بیمه‌ای شرکت‌ها قرار دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و باید نسبت به ارسال لیست اقدام کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران در خصوص محدودیت سوار کردن تعداد مسافر در صندلی عقب اعلام کرد: بنا بر آنچه اعلام شده است خودروهای حمل و نقل عمومی مسافربری بین شهری می بایست در صندلی عقب تنها دو مسافر سوار کنند و حق تکمیل کردن مسافر در صندلی عقب را ندارند.

بابایی یادآور شد: هر چند این تصمیم در خصوص خودروهای درون شهری اعلام شده است و در حال اجرا است اما زیان خودروهای بین شهری با توجه به اختلاف فاحش قیمت کرایه با تاکسی‌های درون شهری بسیار زیاد است.

وی افزود: با توجه به کرایه بالای خطوط بین شهری، مسافران حاضر به تقسیم کرایه نیستند و این امر موجب زیان رانندگان بین شهری شده است و دردسرهایی را موجب شده است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران با بیان اینکه با توجه به بیکار شدن خیلی از رانندگان طی روزهای پایانی سال گذشته و روزهای پشت سر گذشته از سال جاری، اعمال این قانون و کم شدن کرایه موجب زیان مضاعف رانندگان می‌شود؛ گفت: بدنبال پیگیری مشکلات عدیده رانندگان بین شهری طی این ایام هستیم و از مسئولان تقاضا داریم تا تمهیداتی را برای حل این موضوعات بیندیشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما