کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت نام بیش از ۴۰۰۰ نفر در پویش دانشجویی مقابله با کرونا

19 فروردين 1399 ساعت 13:40

دبیر دانشجویی «پویش مقابله با کرونا» وزارت بهداشت از ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در پویش دانشجویی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: میزان استقبال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این پویش به طور محسوسی بیشتر از سایر دانشگاه‌ها بوده است که البته با توجه به ماهیت مسئله‌ موجود این موضوع امری طبیعی‌ است.



به گزارش بلاغ، محمدحسین باقری ضمن بیان این مطلب به تشریح فعالیت‌های پویش دانشجویی مقابله با کرونا پرداخت و گفت: «پویش دانشجویی مقابله با کرونا» از بدو شیوع این بیماری در کشور فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت‌های پویش در ابعاد مختلفی طراحی شده بود تا بتوانیم از همه ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌ها استفاده کنیم. آنچه در این میان اهمیت داشت، ایجاد یک نظم و برنامه‌ریزی مشترک در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود تا به خوبی بتوان از اشتیاق و حس احساس مسئولیت جریانات دانشجویی این دانشگاه‌ها استفاده کرد و همچنین از اتلاف وقت و انرژی و سرمایه تا حد  امکان جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: در همین راستا تلاش کردیم با کمک همه معاونت‌های فرهنگی، تشکل‌ها، کانون‌ها و سازمان بسیج دانشجویی در تمامی دانشگاه‌ها ستادهایی به طور یکپارچه به وجود بیاوریم که مسئولیت رهبری و هماهنگی فعالیت‌ها را در هر استان و شهرستان بر عهده داشته باشند. نکته مهم برای ما در این تصمیم وجود یک همبستگی بین دانشجویان با وجود تفاوت‌های فکری و تشکیلاتی بود که به لطف خدا امروز شاهد چنین هماهنگی گسترده‌ای در تمام دانشگاه‌ها هستیم و به جرات می‌توان گفت این ساختار پویش و ستادها یکی از ناب‌ترین و موفق‌ترین نمونه‌های فعالیت‌های دانشجویی در تاریخ دانشگاه‌های ایران است که ایجاد آن مرهون تلاش‌های بی‌وقفه هزاران دانشجو در سراسر کشور است. این یکپارچگی در عین تفاوت‌ها نشان‌دهنده‌ سطح بالای فرهنگ قشر نخبه دانشگاهی برای مقابله با هر تهدیدی علیه مردم ایران است.
دبیر دانشجویی «پویش مقابله با کرونا» وزارت بهداشت در زمینه نحوه انجام فعالیت‌های پویش فوق نیز گفت: فعالیت‌های ستادهای ما در ابعاد مختلفی با توجه به شرایط موجود و خاص هر منطقه و وجود ظرفیت‌ها و حمایت‌ها انجام می‌شود.
به گفته باقری، تولید محتوا که ترجمه آخرین مقالات و دسته‌بندی مطالب آن‌ها و آماده‌سازی مطلب برای سایر گروه‌ها را برعهده دارد، عرصه رسانه که تولید کلیپ، پادکست، موشن گرافیک و ....را انجام می‌دهد، همچنین طراحی و گرافیک نظیر طراحی پوستر و بنر و بروشور برای شهرداری‌ها و ادارات درکنار عملیات میدانی، گروه تولیدی، نیروی انسانی و روابط عمومی از جمله فعالیت‌های پویش فوق است.
به گزارش مفدا، دبیر دانشجویی «پویش مقابله با کرونا» وزارت بهداشت تاکید کرد: البته باید ذکر کنم که بعضی از دانشگاه‌ها پیشاپیش، خود دارای چنین ساختارهایی بودند که تلاش کردیم آن‌ها را با سایر استان‌ها ارتباط دهیم تا هم‌افزایی بیشتری از نظر فکری و تجربه‌ کاری موفق‌تری صورت بگیرد. از طرفی فایل اکسل دانشجویان ساکن هر شهرستان را که در دانشگاه‌هایی غیر از محل سکونت خود تحصیل می‌کردند و در پویش ثبت‌نام کرده بودند در اختیار مسئولین ستادهای همان شهر محل سکونتشان قرار دادیم تا از آن‌ها نیز شهر و استان خودشان استفاده شود.
باقری خاطرنشان کرد: میزان استقبال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور محسوسی بیشتر از سایر دانشگاه‌ها بوده است که البته با توجه به ماهیت مسئله‌ موجود این موضوع امری طبیعی‌ است. تا کنون بیش از ۴۰۰۰ دانشجو در سراسر کشور در این پویش ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به اینکه فعالیت‌های ما همچنان در حال انجام و گسترش است، انتظار داریم در ادامه مسیر این آمار افزایش چشمگیری پیدا کند.
به گفته وی، تعطیلی دانشگاه‌ها بدون‌شک ایجاد هماهنگی بین دانشجویان را سخت‌تر کرده است، اما تلاش شد در فضای مجازی با ایجاد کانال‌ها و گروه‎‌های مختلف از ایجاد ناهماهنگی تا حد امکان جلوگیری شود و از طرفی هم با برنامه‌ریزی‌های گفته شده تلاش کردیم تا فعالیت‌ها در هر استان و به طور بومی انجام شود تا دانشجویان محصل در دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر شهرستان در کنار هم قرار بگیرند. با توجه به شرایط موجود می‌توان مشارکت دانشجویان را خوب و اثربخش ارزیابی کرد. البته در ادامه مسیر نیز برای عالی‌شدن این پویش همچنان تلاش می‌کنیم.
دبیر دانشجویی «پویش مقابله با کرونا» وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم نباید در آینده این پویش و ستادها و این انسجام دانشجویی موجود از بین برود. می‌توان این الگو را به عنوان یک الگوی قوی در سطح کشور بازتاب داد و برای بعدا نیز چنین ساختار منسجمی را بین دانشجویان تحت عنوان «پویش‌های مقابله با بحران‌های مختلف» حفظ کرد تا در صورتی که خدای ناکرده باز هم مسئله و مشکلی برای کشورمان در آینده پیش آمد، این ساختار یکپارچه بتواند همه اقشار دانشجویی را گرد خود جمع کند. پیشنهادم برای وزارت بهداشت این است که با همفکری بیشتر با دانشجویان قواعدی برای ایجاد چنین هماهنگی و همکاری‌های دانشجویی بر مبنای این تجربه موفق در پویش ایجاد کنیم تا در روزهای حساس کشور به کمکمان بیاید.
 


کد مطلب: 417774

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417774/ثبت-نام-بیش-۴۰۰۰-نفر-پویش-دانشجویی-مقابله-کرونا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com