تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۷۶۵
«حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برزیل در دیدار با «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل استوار خود را تسلیم وی کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، در این دیدار رئیس جمهور برزیل با تمجید از جایگاه ایران به عنوان کشوری تاریخی و زیبا، بر ضرورت همکاری دو کشور جهت تقویت مناسبات در حوزه های مختلف  بویژه در عرصه تجاری تاکید کرد.
ژائیر بولسونارو در این دیدار که وزیر امور خارجه و دبیرکل وزارت خارجه برزیل نیز حضور داشتند، با اشاره به تلاش های این کشور برای مقابله با کرونا و نیز صدمات زیاد به اقتصاد و آسیب پذیری بخشی از جامعه به لحاظ تعطیلی کسب و کارها، لزوم برنامه ریزی برای برخورد با این مشکلات را مورد توجه قرار داد و تقویت همکاری های اقتصادی برای جبران این صدمات در دوره پس از کرونا را ضروری دانست.
سفیر جدید کشورمان در برازیلیا نیز در این دیدار، با اشاره به مناسبات و روابط طولانی مدت و همواره دوستانه جمهوری اسلامی ایران و برزیل، اقتصاد برزیل را بزرگترین در منطقه و یکی از قدرت های نو ظهور اقتصادی در جهان توصیف کرد که می تواند مکمل اقتصاد ایران باشد.
وی همچنین اظهار کرد: مقابله با شیوع کرونا موجب ایجاد فرصتی برای همبستگی بیشتر ملت ها و کشورها با یکدیگر شده و ضروری است که دو دولت ضمن تداوم اقدامات درمانی و بهداشتی، بدنبال تدابیر و تمهیداتی برای برخورد با آسیب های اقتصادی دوران پسا کرونا نیز باشند و ایران و برزیل ظرفیت های زیادی در این زمینه دارند که می تواند به خوبی مورد بهره برداری بویژه  از سوی تجار و بخش های خصوصی دو کشور قرار گیرد.
رئیس جمهور برزیل و سفیر کشورمان در این دیدار همچنین در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه ایران و برزیل و ضرورت تقویت این روابط گفت و گو و تبادل نظر کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴