کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش محدودیت‌های قرنطینه در دانمارک از هفته‌ی آینده

19 فروردين 1399 ساعت 11:50

دانمارک پس از قرنطینه‌ی سه هفته‌ای به‌دلیل شیوع کرونا در این کشور، از هفته آینده محدودیت‌های پیشگیرانه را کاهش خواهد داد.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، میته فردریکسون، نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد که دولت قصد دارد در ۱۵ آوریل مهدکودک‌ها و مدارس را به عنوان اولین قدم دولت برای خروج تدریجی از قرنطینه‌ی سه‌هفته‌ای کشور بازگشایی کند.
این کشور که یکی از اولین کشورهای اروپا بود که قرنطینه و تعطیل شد، در طول هفته گذشته با شمار مبتلایان و قربانیان نسبتاً پایداری روبه‌رو بوده است.
در ۱۱ مارس دانمارک قرنطینه اعلام کرد که منجر به تعطیلی مدارس، مهدکودک‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های ورزشی و نیز بسته شدن تمام مرزهای کشور شد.
مهدکودک‌ها و مدارس در مقاطع کلاس‌های اول تا پنجم در تاریخ ۱۵ آوریل بازگشایی می‌شوند.
مابقی محدودیت‌ها از جمله ممنوعیت تجمع بیش از ۱۰ نفر حداقل تا دهم ماه مه به قوت خود باقی خواهند ماند. ممنوعیت تجمعات بزرگتر تا ماه آگوست ادامه خواهند داشت.
دانمارک پس از اتریش دومین کشور در اروپا است که به ارائه‌ی جزئیات و تاریخ بازگشایی تدریجی مراکز آموزشی و خروج از قرنطینه پرداخته است. اتریش نیز اعلام کرده است که روز پس از عید پاک اقدام به کاهش محدودیت‌ها و خروج تدریجی از قرنطینه خواهد کرد.
 


کد مطلب: 417763

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417763/کاهش-محدودیت-های-قرنطینه-دانمارک-هفته-ی-آینده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com