تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۹۹
بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری، میزان نزول این صنعت بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا می تواند با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سفر در سال ۲۰۲۰ و بازگشت به آمارهای هفت سال پیش بیانجامد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) در جدیدترین گزارش خود با اشاره به محدودیت‌های اجتناب ناپذیر سفر در سراسر جهان به سبب شیوع ویروس کرونا، پیش بینی کرد که میزان سفرهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ با مقایسه با آمار سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد نزول خواهد داشت که در این صورت با زیان ۲۹۰تا ۴۴۰ میلیارد دلاری برای این صنعت همراه خواهد بود. 
سازمان جهانی گردشگری تاکید می کند این آمار و اقام بر اساس آخرین تحولات جهانی ارائه شده است و جامعه جهانی با بحران اجتماعی و اقتصادی بی سابق‌های مواجه شده است، از این رو این پیش بینی را باید با احتیاط و با در نظر گرفتن ماهیت بی نهایت بی ثبات بحران کنونی تفسیر کرد. 
بر اساس این پیش بینی، پنج تا هفت سال رشد صنعت گردشگری بر اثر بحران کرونا از دست خواهد رفت و دوباره به آمارهای بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بازخواهیم گشت. 
در سال ۲۰۰۹ میلادی و در سایه بحران اقتصادی جهانی، میزان سفر گردشگران خارجی تنها ۴ درصد نزول داشت و این در حالی است که در سال ۲۰۰۳ و با شیوع ویروس سارس گردشگری بین المللی با نزول تنها ۰.۴ درصدی رو به رو شد. 

سیر تحول صنعت گردشگری در ۲۰ سال اخیر 
«زوراب پولولیکاشویلی» رئیس سازمان جهانی گردشگری در این باره گفت: گردشگری یکی از بخشهای اقتصادی است که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده است با این وجود اولین و مهمترین اولویت ما همکاری و تعامل برای کاهش دادن تاثیرات این بحران بویژه بر روی اشتغال و همچنین استفاده از اقدامات حمایتی چون اشتغال زایی و افزایش رفاه اقتصادی است. 
او همچنین اضافه کرد: گرچه هنوز برای ارزیابی کامل تاثیران این بحران جهان بر روی صنعت توریسم خیلی زود است اما مشخص است که میلیون‌ها شغل وابسته به این صنعت در خطر نابودی هستند. حدود ۸۰ درصد از کسب و کارهای مرتبط با گردشگری، کوچک و متوسط هستند و این گردشگری همواره برای اشتغالزایی برای زنان، جوانان و جمعیت روستایی پیشتاز بوده است. 
در ادامه این ارزیابی، رئیس سازمان جهانی گردشگری به مقاومت و ظرفیت تاریخی صنعت گردشگری برای اشتغال زایی پس از غلبه بر شرایط بحرانی کنونی اشاره کرد و در عین حال به اهمیت همکاری بین المللی و قراردادن گردشگری به عنوان بخشی اساسی از تلاشها در جهت بهبود شرایط تاکید کرد. 

وضعیت گردشگری در کشورهایی با بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا
سازمان جهانی گردشگری از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا، همکاری نزدیکی با سازمان جهانی بهداشت در ارائه راهکارهای برای هدایت گردشگری برای مسئولان این حوزه و گردشگران داشته است و سازمان جهانی بهداشت نیز کمیته‌ای را تحت عنوان "بحران جهانی گردشگری" تشکیل داده است. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما