تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۹۷
پژوهشگران دانشگاه هاروارد به سرپرستی "مریم فروید"، دانشمند ایرانی این دانشگاه دریافتند که شاید یک رژیم غذایی حاوی فیبر بالا بتواند امکان ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از مجله "کنسر" (Cancer)، پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که شاید داشتن یک رژیم غذایی حاوی فیبر بالا بتواند امکان بروز سرطان پستان را کاهش دهد.
از آنجا که پژوهش‌های گوناگون، نتایج متناقضی را در مورد ارتباط میان مصرف فیبر و سرطان پستان نشان داده‌اند، دکتر "مریم فروید" (Maryam Farvid)، پژوهشگر دانشگاه هاروارد و همکارانش تصمیم گرفتند تا پژوهش‌های مربوط به این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

هنگامی که پژوهشگران، داده‌های مربوط به ۲۰ پژوهش را بررسی کردند، دریافتند افرادی که بالاترین میزان مصرف فیبر را دارند، هشت درصد کمتر از دیگران به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. فیبر محلول، با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط است و مصرف بالای فیبر به طور کلی، ارتباط زیادی با کاهش خطرات پیش و پس از یائسگی دارد.
دکتر فروید گفت: پژوهش ما، شواهد محکمی در مورد اهمیت عوامل مربوط به سبک زندگی ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که این عوامل، بر خطر ابتلا به سرطان پستان اثر می‌گذارند. یافته‌های این پژوهش، اهمیت یک رژیم غذایی غنی از فیبر از جمله میوه‌ها، سبزیجات و غلات را اثبات می‌کند.
باید به این نکته توجه داشت که یافته‌های این پژوهش نشان نمی‌دهند که مصرف فیبر، مستقیما خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد. برای اثبات این موضوع باید یک آزمایش بالینی به صورت تصادفی انجام شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰