کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اعلام کرد

اجرای برنامه‌های مجازی فرهنگی در ولادت حضرت مهدی(عج)

18 فروردين 1399 ساعت 13:51

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از اجرای برنامه‌های مجازی فرهنگی به مناسبت ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در استان خبر داد.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ما به نقش مهم خانواده در ترویج فرهنگ انتظار اشاره کرد و افزود: نهادینه شدن فرهنگ انتظار در خانواده موجب پویایی و بالندگی آن می‌شود و قطعا  آثار بسیار ارزشمندی در حوزه اجتماعی هم دارد.

وی با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های خانوادگی در این شرایط کشور ، اظهار کرد: مهم‌ترین و اثرگذارترین پایگاه اجتماعی در جامعه خانواده است و باید از این پایگاه اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ انتظار بهره گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه، افزود: امروز نقش جمهوری اسلامی در پرچم‌داری از این فرهنگ در جهان بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا باید برای رشد و پویایی جامعه با ترویج و تبلیغ این فرهنگ تلاش کرد.

این مسؤول با اشاره به آثار و برکات فرهنگ انتظار در خانواده و نقش آن در حوزه‌های تعلیم و تربیت فرزندان ، تصریح کرد: خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دینی تربیتی است که نسبت به دیگر پایگاه‌های اجتماعی اثرگذاری بیشتری دارد و محکم شدن باورهای دینی و اعتقادی در نظام خانواده می‌تواند موجب رشد ،پویایی و بالندگی  و سبب کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

شکریان امیری در ادامه سخنان خود با تاکید بر برگزاری جشن‌های ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) بصورت خانوادگی ، تاکید کرد: ولایت ، مهم‌ترین مبنای اندیشه مهدویت است و امروز اطاعت و تبعیت از ولایت فقیه در واقع همان تمرین پیروی از فرامین و دستورات امام زمان (عج) در عصر غیبت است.

وی به ظرفیت فضای مجازی در حوزه ترویج باورهای دینی و اعتقادی و گستردگی آن در جامعه ، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مجازی قرآنی توسط موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی با هدف ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) ، برگزاری پویش مردمی چله مهدوی و برگزاری مسابقات نقاشی ، دل گویه و دل نوشته ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع( انتظار یار )، مسابقات مقاله نویسی با موضوع سبک زندگی مهدوی و برگزاری جشن های تولد امام زمان (عج) در منزل و ارسال عکس آن به دبیرخانه ستاد نیمه شعبان و فراخوان شعر مهدوی با همکاری کانون مداحان و شاعران آیینی و کانون فرهنگی تبلیغی نخل میثم از برنامه های ستاد نیمه شعبان این اداره کل است.

استادحوزه های علمیه و دانشگاه مازندران در پایان با اشاره به توطئه و برنامه‌ریزهای دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و به ویژه فرهنگ انتظار ، گفت: علت اصلی مخالفت‌های دشمنان مستکبر عالم با جمهوری اسلامی و نظام اسلامی پرچم‌داری از این فرهنگ در جهان است و هدف اصلی حضرت امام خمینی (ره) از تشکیل جمهوری اسلامی فراهم کردن مقدمات ظهور امام زمان (عج) است و برای تحقق این مهم باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون و با تلاش و همت مضاعف موانع این حرکت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 417696

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417696/اجرای-برنامه-های-مجازی-فرهنگی-ولادت-حضرت-مهدی-عج

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com