تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۹۲
"همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا و متزلزل شدن اقتصادی که زمانی بسیار پویا بود، دونالد ترامپ با خطرناک‌ترین بحرانی که یک رهبر آمریکایی می‌توانست در قرن کنونی با آن مواجه شود، دست و پنجه نرم می‌کند. همزمان با این که این آشوب عمیق‌تر می‌شود، گزینه‌هایی که ترامپ در هفته‌های سرنوشت‌ساز پیش رو اتخاذ می‌کند، دورنمای انتخاب مجددش، میراث و شخصیت این کشور را شکل خواهد داد."
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می‌نویسد: «در بهترین سناریو مطرح شده در کاخ سفید بیش از 100 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد و میلیون‌ها تن دیگر نیز مبتلا و بیمار خواهند شد. تاکنون دست‌کم 10 میلیون تن مشاغل خود را از دست داده‌اند و برخی اقتصاددانان هشدار می‌دهند که سال‌ها طول خواهد کشید تا آنها مجددا کار پیدا کنند. شاخص 500 اس اند پی بیش از 20 درصد کاهش داشته و جراح کل ایالات متحده آمریکا که رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی این کشور و در نتیجه سخنگوی ارشد درخصوص مسائل بهداشت عمومی در دولت فدرال آمریکا محسوب می‌شود روز یکشنبه پیش‌بینی کرد که هفته پیش رو یادآور "حمله به پرل هاربر" خواهد بود چرا که شمار قربانیان ویروس کرونا افزایش خواهد یافت.
این واقعیت‌های ترسناک، مهارت‌های بقای سیاسی و رهبری ترامپ را به بوته آزمایش خواهد گذاشت؛ بر خلاف هر چالش دیگری که او تاکنون در مسند قدرت با آنها مواجه شده از جمله شورای ویژه تحقیقات و تحقیقات استیضاح که بنیان ریاست جمهوری‌اش را به لرزه انداختند. ترامپ کاملا آگاه است که شانس سیاسی‌اش بی‌شک به نحوه رسیدگی‌اش به پاندمی کرونا بستگی دارد؛ نحوه رسیدگی که بین قرار دادن خودش در مرکز این بحران با شرکت در کنفرانس‌های خبری چند ساعته روزانه و فاصله گرفتن از این بحران با مقصر دانستن ایالت‌ها برای آمادگی قبلی ناکافی متناوب است.     
به گفته مقامات و معاونین کاخ سفید که بسیاری از آنها خواستند نامشان فاش نشود، ترامپ و نزدیکانش شدیدا تاکید دارند که او در حال حاضر برای تغییر دادن مسیر شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از رکود اقتصادی به حدود اختیارات و قدرتش رسیده و کاری از دستش بر نمی‌آید. دولت فدرال در بسیاری از مناطق توصیه‌هایی ارائه کرده که منجر به تعطیلی تمامی کسب و کارها و مشاغل بجز آنهایی که ضروری بودند، شد و اقتصاد را دچار یک زوال شدید کرد. مقامات تاکید دارند که گزینه‌های باقی مانده عمدتا در حاشیه قرار دارند.
حدود ریاست جمهوری تا حدی به خود شخص ترامپ بستگی دارد چرا که دولت ترامپ به واگذاری اختیارات و قدرت‌ها به دولت‌های محلی و ایالتی ادامه می‌دهد که یک سری سیاست‌های متناقض فاصله اجتماعی را اتخاذ کرده‌اند. جی اینسلی، فرماندار واشنگتن که یک دموکرات است اشاره کرده که رئیس جمهور گزینه‌ها را محدود کرده که این یک "دیدگاه تقلیل یافته از مسئولیت ریاست جمهوری" است.
مشاوران کاخ سفید تاکید دارند که ترامپ در حال حاضر اهرم‌های بسیاری را برای کاهش تاثیر پاندمی ویروس کرونا به کار گرفته است. او با کنگره برای تصویب یک بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری همکاری کرده و چهارمین بسته قرار است در هفته‌های آتی توزیع شود.
دولت ترامپ توصیه‌های جدید مربوط به فاصله اجتماعی را برای یک ماه دیگر تمدید کرده و از افراد بیمار، افراد مسن و آنهایی که مشکلات جدی جسمانی دارند خواسته تا در خانه بمانند. و از قدرتی که قانون تولید دفاعی به او داده استفاده کرده و شرکت‌های خصوصی را به تولید تجهیزات مهم و حیاتی ملزم کرده است. اگرچه برخی از ترامپ انتقاد کرده‌اند که چرا زودتر و یا با لحن دستوری از این قدرت خود استفاده نکرده است.
اگرچه دولت فدرال با انتقادات گسترده‌ای برای انجام اقدامات بیشتر یا اجباری کردن تولید تجهیزات مهم و حیاتی مواجه شده، اما در حال حاضر برای تولیدات جدید به منظور کاهش موج قریب‌الوقوع بسیار دیر شده است.
‌ترامپ با اعطای مسئولیت‌های مهم به فرمانداران و جامعه اقتصادی می‌تواند به کاری که همیشه دارد یعنی "فرمانده کل تماشاچیان" ادامه دهد و همانند دیگر شهروندان آمریکایی رویدادها را از تلویزیون دنبال کند و در تفسیرهای توییتری مشارکت کند.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷