تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۸۲
براساس نظرسنجی‌های انجام شده یک روزنامه برزیلی، اکثر مردم این کشور خواستار استعفای رئیس جمهوری خود با وجود انتقادها از وی بابت نوع رسیدگی به شیوع ویروس کرونا نیستند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این نظرسنجی که توسط روزنامه فولها دو سنت پائولو منتشر شد، مشخص شده است که ۵۹ درصد از ۱۵۱۱ شرکت‌کننده مخالف برکناری ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل هستند، در حالی که ۳۷ درصد نیز موافق و چهار درصد نیز عقیده‌ای در این باره ندارند.
بولسونارو هرگز پیشنهاد نکرده که در حال بررسی استعفا است.
روز جمعه، یک نظرسنجی دیگر انجام شد که در آن ۳۹ درصد گفتند عملکرد رئیس جمهوری درباره رسیدگی به کروناویروس بین "بد" و "وحشتناک" است؛ در حالی که در ماه گذشته میلادی این میزان ۳۳ درصد بود. همچنین تعداد افرادی که گفتند "خوب" یا "بسیار خوب" است، از ۳۵ درصد به ۳۳ درصد کاهش داشت.
تعداد مرگ ناشی از کرونا در برزیل از ۴۳۱ مورد به ۴۸۶ مورد افزایش یافته، در حالی که تعداد موارد قطعی ابتلا در این کشور از ۱۰ هزار و ۲۷۸ مورد به ۱۱ هزار و ۱۳۰ مورد افزایش داشته است.
بولسونارو مساله کووید-۱۹ را از یک بیماری ویروسی جدی به یک آنفولانزای کوچک تقلیل داده و آن را بی‌اهمیت شمرده است.
موضع وی در مقابله با بیکاری رو به رشد در این کشور در پی شیوع ای بیماری نیز میزان محبوبیتش را به پایین‌ترین سطح ممکن از زمان روی کار آمدنش رسانده است. وی همچنین روز یکشنبه را روز ملی روزه و دعا برای "رهایی برزیل از این اپیدمی اهریمنی" اعلام کرد. حامیان کلیسای اونگلیکن نقش کلیدی در انتخاب وی ایفا کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴