تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۷۱
نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد تا از فردا (سه‌شنبه) با هدف توقف گسترش کروناویروس در سراسر این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، روزنامه یومیوری در گزارشی نوشت، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد تا برای مقابله با گسترش کروناویروس در این کشور وضعیت فوق‌العاده و اضطراری را از روز سه‌شنبه اعلام کند؛ تعداد مبتلایان به این بیماری ویروسی فقط در توکیو بیش از ۱۰۰۰ تن است.
آبه همچنین احتمالا امروز (دوشنبه) برنامه‌هایش را برای اعلام این وضعیت اعلام می‌کند و در عین حال، خبرگزاری کیودو نیز گزارش کرد که اقدامات جدید احتمالا از روز چهارشنبه اجرایی می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، فشارها بر دولت آبه برای انجام اقدامات در حالی افزایش یافته که روند گسترش و شیوع این بیماری ویروسی با سرعت به ویژه در توکیو رو به افزایش است.
یوریکو کویکه، فرماندار توکیو با اعلام هشدار درباره اینکه افزایش نرخ موارد ابتلا را نمی‌توان رصد کرد، اخیرا گفته بود که به برقراری وضعیت اضطراری تمایل دارد و آن را راهکاری برای کمک به ساکنان برای تبعیت از اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی می‌داند.
بر اساس یک قانون تجدیدنظر شده در مارس سال جاری میلادی به منظور مقابله با کروناویروس، نخست‌وزیر ژاپن می‌تواند در صورتی که یک بیماری به "خطری جدی و حتمی" برای زندگی مردم تبدیل شود و تاثیری عمیق بر اقتصاد بگذارد، وضعیت اضطراری اعلام کند.
دولت ژاپن همچنین احتمالا برای منطقه بزرگتر از کلانشهر توکیو وضعیت اضطراری وضع می‌کند و احتمالا استان‌های اوساکا و هیوگو نیز در غرب این کشور مشمول این وضعیت خواهند بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما