تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۵۶
یک عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه ویروس کرونا ثابت کرد که باید ما هر لحظه خود را برای مقابله با هر بحرانی آماده کنیم، گفت: مسئولان بعد از شکست کرونا نباید پزشکان، دلسوزان و خیران را از یاد ببرند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، قربانعلی قائمی در گفت‌وگو ، با اشاره به شوک ویروس کرونا به جامعه جهانی، افزود: این شوک توانست میزان امکانات بهداشتی و پزشکی و توانایی دولت ها را مورد ارزیابی قرار دهد و همچنین توانست مردم را وادار به بازنگری در رفتارهای خود در جامعه کند. مردم متوجه شدند اگر احساس مسئولیت اجتماعی نکنند چقدر در برابر این بیماری ضعیف هستند. دولت ها هم متوجه شدند که برای مقابله با بحران به چه ساختار و نهادهایی نیاز دارند و چقدر اهمیت دارد که حل این بحران به متخصصین حوزه سلامت سپرده شود.
وی ادامه داد: در این شرایط همه دولت ها باید در کنار هم قرار گرفته و به اختلافات دامن نزنند. جامعه جهانی امروز به تنش زدایی نیاز دارد و دولت ها باید دنبال همکاری های بین المللی باشند. هر کشوری در این مسیر حرکت کند به مسئولیت جهانی خود عمل کرده است، اما اگر کشوری مثل آمریکا باشد که با تحریم های دارویی و اقتصادی، مانع کمک رسانی به بیماران شود، یعنی نه در مسیر همکاری جهانی بلکه در مسیر قلدری حرکت کرده و باید توسط نهادهای مستقل بین المللی تحت فشار قرار بگیرد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در سال گذشته کسی فکر نمی‌کرد که کرونا به چنین بحران بزرگی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات دولت ایران نداشتن اطلاعات کافی درباره بیماری کرونا بود، البته در چین و سایر کشورها هم همین مشکل وجود داشت. در ایران عده‌ای فریاد زدند که باید تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شود، ولی در آن مقطع کمتر گوش شنوایی وجود داشت.
وی با تاکید بر اینکه اکنون باید ما هر لحظه خود را برای مقابله با هر بحرانی آماده کنیم، خاطرنشان کرد: ما در کشور مشکلات اقتصادی زیادی داریم اما این مشکلات نباید باعث شود که خود را آماده مقابله با بحران ها نکنیم. همه در این زمینه باید احساس مسئولیت کنند و حاکمیت با تساهل و تسامح از همه ظرفیت های مادی، معنوی و فکری جامعه استفاده کند. نباید در این شرایط همچنان دنبال انحصارطلبی و خودخواهی بود.
قائمی در پایان با اشاره به اینکه در این شرایط عده ای به جای تلاش برای همبستگی ملی به دنبال اختلاف افکنی هستند، گفت: افراد غیرمسئول نباید وارد  روند مقابله با بحران کرونا شوند؛ زیرا مبارزه با کرونا به متخصصین نیاز دارد نه افراد غیر متخصص. کسی که به فکر کمک است باید به متخصصین حوزه پزشکی و سلامت کمک کند. مسئولان هم بعد از شکست کرونا نباید پزشکان، دلسوزان و خیران را از یاد ببرند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴