تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۳۹
رئیس اتاق اصناف میاندورود گفت: کسبه و بازاریان تاکنون همکاری خوبی برای پیشگیری از شیوع کرونا داشتند و وقت آن رسیده است تا دولت جواب اعتماد نزدیک به دو ماه تعطیلی اصناف را بدهد.
۰
plusresetminus
دولت جواب اعتماد 2 ماه تعطیلی اصناف را بدهد/ مزیت شبکه مویرگی توزیع کالا در کاهش شیوع کرونا
سعید طریقی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده برای بازاریان و اصناف، اظهار کرد: رکود شدید اقتصادی که چند وقتی است با افزایش نرخ ارز و کاهش نقدینگی در بازار کشور آعاز شده است در حال حاضر با شیوع ویروس کووید ۱۹ به اوج خود رسیده و این موضوع سبب شده است بنگاه‌های کوچک اقتصادی روزهای سختی را سپری کنند و متاسفانه در این دو ماه تعطیلی بازار و همین‌طور از زمان رکود، دولت هیچگونه حمایت جدی از بازاریان و اصناف به‌عمل نیاورده است .

وی بیان کرد: کاسب حبیب خداست و این قشر مظلوم که بزرگترین بنگاه اشتغال در کشور است از دولت انتظار دارند حداقل به وعده‌های خود در خصوص حمایت از اصناف جامع عمل بپوشاند.

رئیس اتاق اصناف میاندورود خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که دولت به مزیت شبکه مویرگی توزیع کالا و اقلام مورد نیاز در کشور اعتراف کند و اگر این شبکه مویرگی در کوچه و پس کوچه‌های شهر و روستا نبود الان وضع فروشگاه‌های بزرگ و همین‌طور هجوم مردم برای تهیه اقلام بسیار اسف بار و غیر قابل کنترل بود، پس مهیا بودن شبکه مویرگی فرصتی رایگان برای دولت است که دولت باید شایسته و بایسته از این فرصت رایگان استفاده کند.

طریقی تصریح کرد: چتر حمایت دولت بایستی بر این قشر زحمتکش گسترانیده شود و اگر دولت تسهیلاتی برای کسبه و بازاریان که اینگونه خدمات رایگان به دولت می‌دهند در نظر نگیرد، این فرصت از دست می‌رود که خسارات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شهرستان میاندورود با حدود ۳ هزار واحد صنفی، با شروع اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ کسبه و بازاریان انگار به اغما رفته‌اند و گَرد غم بر فضای کسب و کار پاشیده اند، افزود: نمایندگان مازندران در اتاق اصناف کشور باید توجه داشته باشند که امام (ره ) فرمودند که "اصناف بازوان ستبر این انقلاب هستند" و امروز این بازو شکسته است.

وی تاکید کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب اصناف همیشه پای کار بوده است و با تمام مشکلاتی که با آن روبرو بوده دَم نزده است تا خدای نکرده اسباب شادی دشمن را فراهم نکند.

طریقی گفت: حالا که اصناف و بازار زیر بار عدم اشتغال در کشور کمرش در حال خم شدن است، از دولتمردان تقاضا داریم تدبیری اندیشیده شود تا حداقل در شهرستان‌های کوچک با اقتصاد ضعیف که عملاً اتحادیه‌های صنفی را به بنگاه‌های صدور پروانه کسب تبدیل کرده است بسته‌های حمایتی برای همه کسبه در نظر گرفته شود که شاید مرهمی بر زخم هایشان شود.

رئیس اتاق اصناف میاندورود با تاکید بر اینکه کسبه و بازاریان تاکنون همکاری خوبی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند و وقت آن رسیده است تا دولت جواب اعتماد نزدیک به دو ماه تعطیلی اصناف را بدهد، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید باید به این نکته توجه کنیم که جهش تولید کاری بسیار بزرگ و مهم است که ابزارهای بزرگی نیاز دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲