کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر خبر داد

اهدای بیش از 4 هزار بسته بهداشتی و معیشتی در بهشهر/100 درصد مردم بهشهر غربال کرونایی شدند

17 فروردين 1399 ساعت 17:31

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر از اهدای 4 هزار و 106 بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر در این شهرستان خبر داد.


به گزارش بلاغ، حسن پورقربان در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تبریک اعیاد شعبانیه درباره اقدامات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بهشهر اظهار کرد: ‌بعد از شیوع ویروس کرونا، قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بلافاصله با حضور معاونت‌های ستادی و فرماندهان حوزه‌های مقاومت تشکیل شد.
 
وی بیان کرد: ‌جلساتی با مجموعه مدیریت شبکه بهداشت و درمان درباره برنامه ریزی برای کمک‌های اولیه و اقداماتی که برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد، تشکیل شد؛ که در مرحله اول برای تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی، اصحاب رسانه را با شبکه بهداشت هماهنگ کردیم.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر، خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی و همکاری با نهاد‌ها و ادارات برای مقابله با کرونا، گروه ۵ گانه ناظرین سلامت، سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و مراقبان سلامت تشکیل شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر با اعلام اینکه ۹۰۰ نفر از بسیجیان برای نظارت و سرکشی در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار و نیز رصد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و نانوانایی‌ها بکار گیری شدند، افزود: ‌۶۰۰ نفر دیگر از بسیجیان برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهری و روستایی با ناجا همکار می‌کنند.
 
غربال کرونایی 100 درصد مردم بهشهر توسط جهادگران بسیجی
 
پورقربان از غربالگری ۱۰۰ درصد شهروندان بهشهر توسط جهادگران بسیجی باهمکاری بسیج جامعه پزشکی و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و گفت: با بکارگیری ۳ هزار ۱۸۰ جهادگر سلامت، ۳۹ هزار و ۸۴۱ خانوار بهشهری غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و به مراکز درمانی معرفی شدند.
 
وی با اشاره به ضدعفونی محلات شهری و روستایی، افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مدافع سلامت برای ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی بکارگیری شدند که با همکاری شهرداری‌های سه گانه خلیل شهر، رستم کلا و بهشهر، هر روز در دو شیفت صبح و بعدازظهر محلات و اماکن پرتردد گندزدایی می‌شود و این کار تداوم دارد.
 
برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان
 
پورقربان در همین رابطه از برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان خبر داد و تاکید کرد: دو مرحله رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان و ادارت برای گندزدایی محلات شهری و روستایی انجام شده بود.
 
وی با بیان اینکه اعزام جهادگران بسیجی به مراکز درمانی نیز انجام شد، تصریح کرد:‌ برای کمک به کادر درمانی نیرو‌های داوطلب شامل کمک پرستار، کمک بهیار، انتظامات و حراست و همچنین نیرو‌های تخصصی بسیجی به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان اعزام شدند.
 
تولید و توزیع 125 هزار ماسک و گان بیمارستانی بین جامعه هدف
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود از تولید و توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ۱۵ هزار گان بیمارستانی و ۱۰ هزار دستکش بین کادر درمانی، ادارت، دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند خبر داد و گفت: ‌روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گان بیمارستانی توسط ۲۲۰ خواهر خیاط بسیجی در شهرستان تولید می‌شود.
 
پورقربان با اشاره به اینکه گان‌های بیمارستانی در مراکز درمانی و بین خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند توزیع شد، بیان کرد:‌ روزانه ۲۵۰ گان بیمارستانی هم تحویل بیمارستان خاتم الانبیاء که بیمارستان پایلوت کرونایی در شرق استان است، تحویل می‌دهیم.
 
وی با بیان اینکه با تولید ماسک و گان بیمارستانی نیاز ۵ گانه بیمارستان‌های شهرستان را برطرف می‌کنیم و به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهیم، یادآور شد: سپاه به‌صورت روزانه برای برطرف کردن نیاز کادر درمانی مشغول به فعالیت است که در این راستا روزانه ۳۰۰ شیلد محافظتی تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء می‌شود.
 
فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک
 
پورقربان از فعال بودن ۳۹ کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح شهرستان هم گفت و اظهار کرد:‌ همه تولیدات کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی به مجموعه مصلای بهشهر که بسیج جامعه زنان و مجمع خیرین در آنجا مستقر بوده، انتقال می‌یابد تا بصورت تجمیعی تحویل مرکز بهداشت و درمان برای استریل شدن قرار گرفته و بین جامعه هدف توزیع شود لذا تا پایان کرونا هم این روند ادامه دارد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر ضمن قدردانی از مجمع خیرین که برای تولید ماسک و گان بیمارستانی و برطرف کردن نیاز کادر درمانی آستین همت بالا زدند، خاطرنشان کرد:‌ سپاه بهشهر با تولیدی پوشاک ژینکو تا ۲۰ فروردین هماهنگ کرد و ۲۵ خواهر خیاط بسیجی هم در کارگاه مستقر شدند تا تسریعی برای برطرف کردن نیاز‌های کادردرمانی بیمارستان خاتم الانبیاء به ماسک و گان بیمارستانی صورت گیرد.
 
اهدای ۴۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های کم برخوردار
 
پورقربان در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانوار‌ها در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، خبر از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید.
 
وی تصریح کرد: ‌با کمک مجمع خیرین سپاه شهرستان شناسایی خانه به خانه افرادی که در وضعیت کرونا در کسب رزق و روزی حلال دچار آسیب شدند، انجام شد و ۴۰۰ خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی و بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
پورقربان با اشاره به اینکه از ماموریت‌های گروه‌های جهادی بسیج تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمندان است، خاطرنشان کرد:‌ جهادگر بسیجی علاوه بر رصد و پایش بهداشتی نانوایی‌ها، به خانواد‌هایی که در تامین مایحتاج دچار مشکل هستند، هم کمک می‌کنند و اقلام ضروری را تهیه و تحویل آن‌ها می‌دهند.
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر از کشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی غیراستاندار توسط ناظرین سلامت هم خبر داد و گفت: ‌با دستور دادستانی این کارگاه پلمب شد همچنین انبار احتکار لوازم بهداشتی هم کشف و متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
 
فعالیت ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی
 
پورقربان با اشاره به بکارگیری ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تاکید کرد: ‌با توجه به استفتای رهبر معظم انقلاب درباره دفن اموات کرونایی و تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر(ع) در استان، طلبه‌های جهادی بهشهر با مدیریت و نظارت امام جمعه و مشخص شدن محل تغسیل اموات، کار کفن و دفن متوفیان را انجام می‌دهند و سپاه هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را تامین می‌کند.
 
وی در ادامه بیان کرد: ‌سپاه همواره خادم و نوکر مردم است و تا پای جان همراه و همگام با کادر درمانی برای برطرف کردن نیاز‌های پزشکی و مهار کرونا همچنان ایستاده است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با قدردانی از فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی سپاه کربلا و اعضای این قرارگاه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همت جمعی و وحدتی که امروز بین مردم، نهاد‌ها و ادارات به‌وجود آمده، کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 417626

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417626/اهدای-بیش-4-هزار-بسته-بهداشتی-معیشتی-بهشهر-100-درصد-مردم-غربال-کرونایی-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com