کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهرداد اسکویی: مردم در تهران کرونا را جدی نگرفته‌اند

17 فروردين 1399 ساعت 14:30

مهرداد اسکویی مستندساز ایرانی در گفتگو با سایت آمریکایی "والچر" از تجربه رویارویی با ویروس کرونا در ایران گفت.



به گزارش بلاغ، اسکویی که دو روز پیش از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، یک ورک شاپ مستندسازی در شهر قم داشته می‌گوید که به همین دلیل، چندین روز در قرنطینه بود و هرگز خانه را ترک نکرده است. 
در بخش هایی از شرح او از این روزهای مواجهه مردم ایران با ویروس کرونا که در سایت والچر منتشر شده آمده است:« با گسترش ویروس کرونا در ایران و سراسر جهان مردم به داروخانه ها رفتند و ماسک، دستکش، ضد عفونی کننده و الکل خریداری کردند. تحریم ها آمریکا مردم ایران را آماده کرده و بسیاری از قبل مایحتاج چند ماه خود را خریداری کرده بودند اما متاسفانه این تحریم ها موجب کمبود برخی داروها و تجهیزات پزشکی در ایران شده و در نتیجه آن چندین نفر از پرستاران و پزشکان بیماران مبتلا به کرونا جان باخته اند. گرچه سازمان جهانی بهداشت و برخی کشورها کمک ها بشردوستانه خود را اعطاء کرده اند اما مشکل همچنان وجود دارد. 
ایران تجربه جنگ با عراق را دارد و شرایط کنونی یادآور وضعیت بحرانی آن روزهاست، بنابراین تلاش ها کادر پزشکی ایران با سربازان و فرمانده های جنگ ایران و عراق قابل قیاس است. 
اسکویی می گوید؛ زمانی که پس از دو هفته قرنطینه در خانه برای برداشتن برخی چیزها با ماشین به دفترم در شرق تهران رفتم، مشاهده کردم که خیابان ها بسیار شلوغ است. فکر می کردم فروشگاه ها و مراکز خرید با هشدار عمومی کاملا تعطیل باشند اما شلوغی حدود ۳۰ درصد کمتر از حالت معمول بود. مردم در تهران، کرونا را جدی نگرفتهاند. بیش از ۲۰ نفر از کسانی که من می‌شناختم بر اثر کرونا جان باختهاند. 
او شرایط این روزهای ایران و جهان را در مواجهه با ویروس کرونا درست شبیه فیلم های علمی-تخیلی توصیف کرده و معتقد است تاریخ جهان به دو نیمه قبل و بعد از ویروس تقسیم خواهد شد. 
اسکویی که این روزها را با مطالعه کتاب هایی چون «انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر و انسان خداگونه»، تاریخ مختصر آینده از آثار یووال نواح هراری و همچنین «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز در کنار ورزش و تماشای مستند سپری می‌کند معتقد است شیوع ویروس کرونا  در کنار اثرات مخرب و منفی اش موجب شده آلودگی در سطح جهان کاهش یابد و زمین نفس بکشد. 
مهرداد اسکویی همچنین درباره پروژه جدید مستندش در جنوب ایران که پیش از این کار بر روی آن را آغاز کرده نیز گفت: بر خلاف مستندهای قبلیام که بیشتر درباره دختران و پسران در کانونهای اصلاح و تربیت است، بخش مهمی از این مستند جدید درباره مردانی است که به جرم قاچاق موا مخدر به حبس ابد محکوم شدهاند.
 


کد مطلب: 417611

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417611/مهرداد-اسکویی-مردم-تهران-کرونا-جدی-نگرفته-اند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com