کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام موعد جلسه رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه الزرفی

17 فروردين 1399 ساعت 13:10

یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر مکلف عراق اعلام کرد که پارلمان این کشور چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری جلسه رأی اعتماد به کابینه جدید را برگزار می‌کند.


به گزارش بلاغ، به نقل از شفق نیوز، یک منبع نزدیک به عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف عراق در سخنانی موعد برگزاری جلسه رأی اعتماد پارلمان این کشور به کابینه الزرفی را فاش کرد.
وی در این باره گفت: جلسه رأی اعتماد به دولت الزرفی چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و طی چند ساعت آینده درخواست رسمی برای برگزاری این جلسه صورت می‌گیرد.
این منبع ادامه داد: الزرفی در طی چند روز گذشته توانست حمایت اکثریت نمایندگان از جناح‌های سیاسی مختلف را به دست بیاورد و رای نمایندگان به دور از تصمیمات و دستورالعمل‌های روسای جناح‌ها و احزاب سیاسی خواهد بود.
نخست‌وزیر مکلف عراق شنبه برنامه دولت و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود را به رئیس پارلمان تقدیم کرد.
وی در سخنانی پس از تقدیم برنامه‌های دولتش و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود گفت که منتظر جلسه رأی گیری پارلمان درباره برنامه پیشنهادی است.
پنج ائتلاف ازجمله ائتلاف الفتح مخالف تشکیل دولت توسط عدنان الزرفی هستند اما نخست‌وزیر مکلف عراق بدون توجه به این مخالفت درحال تلاش برای جلب رضایت فراکسیون‌های مختلف و دادن رأی اعتماد به اعضای کابینه خود است.


کد مطلب: 417603

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/417603/اعلام-موعد-جلسه-رای-اعتماد-پارلمان-عراق-کابینه-الزرفی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com