تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۵۹۹
یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف توانسته است محصولاتی در حوزه سلول‌های خورشیدی و تجهیزات آزمایشگاهی را علاوه بر تجاری‌سازی در کشور به دو کشور صادر کند ضمن آنکه این محققان برای ساخت سلول‌های خورشیدی پرینتی و ارزان برنامه‌ریزی می‌کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با همکاری تعدادی از پژوهشگران و فارغ التحصیلان حوزه سلول‌های خورشیدی فعالیت خود را از سال 1391 در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی است در حوزه ساخت و آنالیز سلول‌های خورشیدی آغاز کرد. این محققان علاوه بر تجهیزات، طیف بزرگی از مواد آزمایشگاهی مورد استفاده در سلول‌های خورشیدی، LED و الکترونیک پرینتی تولید کردند.
دستگاه شبیه‌ساز طیف خورشید از جمله دستاوردهای این شرکت است که برای اندازه‌گیری‌های استاندارد سلول‌های خورشیدی به‌کار می‌رود. شبیه‌ساز شریف سولار براساس نورLED ، نور خورشید را از ۳۸۰ تا ۱۰۰۰ نانومتر شبیه‌سازی می‌کند. 
از دیگر تجهیزات تولیدی این مجموعه، دستگاه اندازه‌گیری بازده کوانتومی خارجی سلول‌های خورشیدی (IPCE)، دستگاه اندازه‌گیری اثر "هال" و مقاومت سطحی، پتانسیواستات/گالوانواستات با قابلیت اندازه‌گیری امپدانس الکتروشیمیایی، کوره حرارت‌دهی سریع (RTP)، گلاوباکس، پروفایلومتر سطح، اسپری التراسونیک و پیرولیز با قابلیت لایه‌نشانی به ضخامت‌های خیلی نازک و دیگر تجهیزات مرتبط با حوزه سلول‌های خورشیدی است.
دستگاه میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) دستگاه دیگری در این مجموعه است که بخش تحقیق و توسعه آن روبه اتمام است و آزمون‌های اولیه روی آن انجام شده و به زودی وارد بازار تجهیزات آزمایشگاهی می‌شود. علاوه بر آن این محققان در تلاش هستند که در سال‌های آینده به حوزه ساخت سلول‌های خورشیدی قابل پرینت و ارزان وارد شوند.
این محصولات علاوه بر فروش داخلی در شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه و پارس جنوبی، به کشور عراق و ترکیه صادر شده است
سه دستگاه اسپری پیرولیز، اسپری التراسونیک و پروفایلومتر شرکت توسعه فناوری شریف سولار موفق به دریافت گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰