تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۴۱۷۵۸۴
فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد، خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی الحبانیه در استان الانبار براساس جدول زمانی از پیش توافق شده انجام شد و دولت بغداد جدول زمانی را برای تخلیه تمامی پایگاه‌­های آمریکایی در عراق در نظر گرفته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از سومریه نیوز، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک گفت، نیروهای آمریکایی پایگاه الحبانیه را براساس جدول زمانی از پیش توافق شده میان ائتلاف بین ­المللی تحت رهبری آمریکا و دولت بغداد ترک کردند و این پایگاه به فرماندهی نیروهای هوایی عراق و با نظارت نماینده­ای از دفتر نخست وزیر تحویل داده شد.
وی افزود، دولت بغداد برای تخلیه تمامی پایگاه­‌های آمریکایی در عراق پس از آمادگی نیروهای امنیتی این کشور برای برعهده گرفتن مسؤولیت برقراری امنیت درعراق جدول زمانی تعیین کرده است.
الخفاجی گفت، نیروهای مستقر در الحبانیه به پایگاه‌­های دیگر منتقل نشده و کشور را ترک کردند و طبق توافق میان ائتلاف بین المللی و دولت بغداد تمامی نیروهای آمریکایی عراق را ترک کرده و به جای دیگری منتقل نخواهند شد.
همچنین یک منبع امنیتی در فرماندهی نیروهای حشد شعبی در الانبار از ورود کاروان­‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی به پایگاه هوایی عین­‌الاسد خبر داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴