تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۱۷۵۷۲
دولت فرانسه در پی افزایش ۳۲ درصدی خشونت خانگی در دوره قرنطینه، هتل‌هایی را به اسکان قربانیان این خشونت‌ها اختصاص داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از یورونیوز، «مارلن شیاپا» وزیر برابری جنسیتی فرانسه اعلام کرد حدود ۲۰ مرکز مشاوره در فروشگاه‌های مواد غذایی افتتاح می‌شود تا زنان بتوانند ضمن انجام خریدهای ضروری خود در ایام قرنطینه از کمک‌های لازم در برابر تبعات خشونت‌های خانگی بهره‌مند شوند.

دولت فرانسه همچنین با اختصاص یک میلیون یورو بودجه جدید به سازمان‌ها و نهادهای فعال در زمینه مبارزه با خشونت‌های خانگی علیه زنان، توان آنها را در شرایطی که تقاضا برای خدمات آنها افزایش یافته، بالا برد. همچنین دولت فرانسه با اجاره ۲۰ هزار شب اتاق در هتل‌های این کشور، قربانیان خشونت خانگی در ایام قرنطینه را تحت مراقبت ویژه قرار می‌دهد.

این ابتکارهای دولت فرانسه پس از آن آغاز شد که گزارش‌های هفته گذشته پلیس این کشور از افزایش ۳۲ درصدی خشونت‌های خانگی علیه زنان در دوران قرنطینه حکایت داشت؛ خشونت‌هایی که تاکنون جان دو زن را گرفته است.

فرانسه از تاریخ ۱۷ مارس محدودیت‌های عبور و مرور عمومی را به اجرا گذاشته که حداقل تا ۱۵ آوریل ادامه خواهد داشت و بر اساس آن هیچ‌کس مجاز نیست خانه خود را بیش از یک ساعت در روز و در شعاع یک کیلومتری برای خرید مواد غذایی یا دارو، مراجعه به پزشک، ورزش یا پیاده‌روی با حیوان خانگی ‌ترک کند.

گفتنی است، این شرایط اجتماعی ناشی از وقوع کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اتفاق افتاده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲