تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۵۵۷
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران از کاهش 40 درصدی فروش شب عید امسال میوه در میادین میوه مرکز استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اعلام ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها و همچنین تعطیلی بازارهای هفتگی موجب کاهش شدید تقاضا برای خرید میوه در روزهای منتهی به سال جدید و روزهای پشت سر گذاشته در سال جاری شده است.
۰
plusresetminus
کاهش 40 درصدی فروش شب عید میوه در میدان‌بار ساری/لیمو ترش جنوب 30 هزار تومان!
امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: بازار فروش شب عید امسال میوه در میادین میوه مرکز استان تا 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: طی روزهای مانده به شب عید و با تعطیلی بسیاری از واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها، هتل‌ها، تالارها، بازارهای هفتگی، لغو مجالس، لغو سفرهای نوروزی و عدم حضور گردشگران و همچنین کاهش چشمگیر دید و بازدیدهای نوروزی به دلیل قرنطینه خانگی برای شکست کرونا، تقاضا برای خرید میوه به شدت کاهش پیدا کرد.

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: در مرکز استان نزدیک به 35 واحد صنفی دارای پروانه کسب و حدود 100 باب حجره فروش عمده میوه در میدان بار، مشغول فعالیت هستند که علیرغم اعلام فعالیت مجاز این واحدها در ایام تعطیلات و ممنوعه، متحمل زیان شده‌اند.

تازه‌ترین قیمت انواع میوه در میادین میوه مرکز مازندران

رئیس میدان بار ساری در خصوص قیمت امروز انواع میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار این شهرستان اعلام کرد: قیمت هر کیلو موز با کاهش 8 هزار تومانی در هر کیلو به 17 هزار تومان، پیاز سفید 6 هزار تومان، پیاز زرد 4 هزار تومان، سیب زمینی 4 هزار تومان، خیار ورامین 3 هزار تومان، خیار محلی 5 هزار و 500 تومان، گوجه 5 هزار تومان، سیب 7 هزار تومان و تامسون 4 هزار و 500 تومان است.

فخرآوران متذکر شد: تمامی قیمت‌های اعلام شده مربوط به میوه‌های درجه یک بوده و طبیعتا قیمت میوه‌های درجه دو موجود در میدان، کم‌تر از این قیمت می‌باشد.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو لیمو ترش جنوب با افزایش 4 تا 5 هزار تومانی، 30 هزار تومان و لیمو ترش محلی کیلویی 10 هزار تومان است.

پیشرفت 70 درصدی میدان بار جدید ساری

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید میدان بار ساری واقع در کمربندی ساری-قائم‌شهر گفت: این پروژه تا کنون با صرف هزینه 25 میلیارد تومانی، پیشرفتی 70 تا 75 درصدی داشته است.

رئیس میدان بار ساری عنوان کرد: طی روزهای آتی بنا است جلسه‌ای با پیمانکار جدید این پروژه برگزار شود تا زمان و میزان اعتبار ریالی لازم برای اتمام مابقی پروژه برآورد شود.

گفتنی است بر اساس قانون، خرده فروشان میوه و تره‌بار می‌توانند محصولاتی که (به صورت عمده) خریداری می‌کنند با 15 تا 35 درصد سود بر اساس فاکتور خرید به فروش برسانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴