تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۱۷۵۱۲
نخست‌وزیر مکلف عراق در سخنانی اعلام کرد که امروز (شنبه) برنامه دولت و درخواست برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه خود را به رئیس پارلمان تقدیم می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف عراق شامگاه جمعه در سخنانی اظهار کرد: به یاری خدا شنبه برنامه دولت و درخواست رسمی خود برای تشکیل جلسه رای اعتماد به کابینه را به محمد الحلبوسی، رئیس رئیس پارلمان تقدیم خواهم کرد.
وی افزود: طبق قانون اساسی مکلف به تشکیل دولت شدم و تا زمان تکمیل کابینه و ارائه آن به پارلمان، گفت‌وگوها با طرف‌های  مختلف ادامه خواهد داشت.                                                                        
الزرفی در ادامه تصریح کرد: دولتی مردمی را تشکیل خواهیم داد که پس از مشورت و تبادل نظر با فراکسیون‌های سیاسی مشروعیت خود را از پارلمان عراق کسب خواهد کرد.
نخست‌وزیر مکلف عراق در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: هرگز از تشکیل کابینه و تکمیل ماموریت خود کناره گیری نخواهم کرد. در مورد تطابق مکلف شدنم با قانون اساسی به هیچ وجه با کسی کنار نمی‌آیم و کسانی که از من حمایت کردند را ناامید نخواهم کرد.                                                                                                                               
وی تأکید کرد: انتخاب با نمایندگان پارلمان و اعضای فراکسیون‌های سیاسی ملی خواهد بود که در کنار حمایت مردم و مرجعیت عالیقدر و حکیم و با هدف اجرای برنامه‌های دولت، به من رای اعتماد بدهند.
الزرفی همچنین گفت: دولت من در چهار محور فعالیت خواهد کرد؛ 1 ـ تلاش برای حل و فصل بحران مالی است. 2 ـ تثبیت اقتدار حکومت و قانونگرایی در کشور. 3 ـ برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و مشخص. 4 ـ توازن در روابط بین‌الملل عراق.                                                          
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷