تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۱۷۵۰۹
نرخ تورم فرانسه به ۰.۶ درصد کاهش یافت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از مرکز آمار فرانسه، نرخ تورم فرانسه در ۱۲ ماه منتهی به مارس با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرده است که این نرخ تورم، کمترین تورم ثبت شده از ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون بوده است.
مهم ترین عامل کاهنده نرخ تورم طی این مدت مربوط به بخش انرژی بوده است که در آن تورم از ۱.۱ درصد به منفی ۳.۹۱.۱ درصد کاهش یافته است. در بین سایر بخش‌های نیز نرخ تورم مواد غذایی با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱.۱ درصد رسیده و قیمت تنباکو نیز نسبت به مارس سال قبل ۱۴.۵ درصد بیشتر شده است.
متوسط نرخ تورم فرانسه در بازه زمانی ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۹ برابر با ۴.۳۵ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۸ با ۱۸.۸ درصد و کمترین نرخ تورم ثبت شده نیز تورم منفی ۰.۷ درصدی ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ بوده است.
بر مبنای ماهانه نیز تورم فرانسه در ماه مارس صفر درصد اندازه‌گیری شده که نسبت به تورم ثبت شده ماه قبل تغییری نکرده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد در ماه مارس به ۰.۷ درصد رسیده است.
طبق اعلام مرکز آمار فرانسه، شاخص تعدیل‌ شده بهای مصرف‌کننده در مقایسه با مارس سال گذشته ۱.۳ درصد افزایش یافته که این رقم ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای دوره مشابه منتهی به ماه قبل بوده است.
از سوی دیگر نرخ تورم ایتالیا در ۱۲ ماه منتهی به مارس با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است که این نرخ تورم، کمترین تورم ثبت شده از ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون بوده است.
مهم ترین عامل کاهنده نرخ تورم طی این مدت مربوط به بخش انرژی بوده است که در آن تورم از ۱،۲ درصد به منفی ۲.۷ درصد کاهش یافته است. در بین سایر بخش‌های نیز نرخ تورم مواد غذایی با ۰.۸ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۲ درصد رسیده و قیمت تنباکو نیز نسبت به مارس سال قبل ۲.۵ درصد بیشتر شده است.
بر مبنای ماهانه نیز تورم ایتالیا در ماه مارس ۰.۱ درصد اندازه‌گیری شده که نسبت به تورم ثبت شده ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد در ماه مارس به ۰.۷ درصد رسیده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما