تاریخ انتشارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۷۵۰۰
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به ثبات در بازار تخم‌مرغ گفت: هم اکنون متوسط نرخ تخم‌مرغ شانه ای ۱۶ هزار تومان است.
۰
plusresetminus
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌‌گذار: قیمت هر شانه تخم‌مرغ 16 هزار تومان است
به گزارش بلاغ، ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار استان تهران از ثبات قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 8000 تا 8100 تومان معادل شانه‌ای ۱۶ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد، بیان کرد: بنابر توافق میادین
میوه و تره بار با اتحادیه هر شانه تخم‌مرغ با نرخ ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان در اختیار میادین و ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه میادین میوه و تره بار از تخم‌مرغ اشباع است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط مساعد تولید، اتفاق خاصی نیفتد. تولید روزانه تخم‌مرغ را 2900 تا 3000 تن است و با احتساب مصرف داخل ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از میزان تولید مازاد بر نیاز کشور است. بنابر آمار طی روزهای اخیر ۱۵۰ تن تخم مرغ به عراق صادر شده است.

نبی‌پور با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی به شدت افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر هر کیلو ذرت بالای 2300 تومان و کنجاله سویا 3700 تومان عرضه می‌شود، در حالی که قیمت مصوب هرکیلو ذرت 1350 تومان و کنجاله سویا 2450 تومان است. بازارگاه نهاده کشاورزی محلی برای دلالان است چرا که در شرایط فعلی مرغداران در تامین ذرت و کنجاله سویا در مضیقه هستند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما